Sunday, May 13, 2012

Teruk, Buruk dan Kemaruk Apabila Merokok


Semua tahu rokok itu ada macam-macam kandungannya, malas aku nak senaraikan kat sini apa bahan atau ramuan istimewanya.

Yang pasti korang yang tak suka dengan bau rokok, bau tembakau, asap rokok dan abu rokok terpaksa juga berdepan dengan orang yang merokok ni, terutamanya:

1. Ayah atau bapa
2. Atuk
3. Bapa saudara
4. Abang
5. Adik lelaki (yang dah besar panjang lahh..)
6. Kawan
7. Boyfriend

Orang yang merokok ni tak kira tempat atau waktu:

1. Selepas makan (kalau lepas berbuka puasa Ramadhan lagi teruk!)
2. Ketika 'melabur' di bilik air (katanya nak hindar bau tuuu..)
3. Dalam kenderaan (tengah driving..asap berkepul-kepul masuk..katanya nak hilang mengantuk)
4. Ketika buat kerja keras..(kerja macam bertukang, berkebun, buat rumah)
5. Sebelum tidur..(sambil tengok tv dan pekena kopi panas)
6. Ketika minum-minum di kedai makan atau mamak
7. Ketika tengok bola di stadium..



2 comments:

aReLaN said...

memang tak suka rokok2 ni.tak tau la pe yang best sangat bagi smoker tu agaknya.hmmmm

Nazayiena said...

Syukur alhamdulillah hubby kak Nurul x merokok.....

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...