Tuesday, May 29, 2012

(Isu Panas) Nizar Persoal Sultan Johor Beli Nombor Plat WWW1




Datuk Seri Ir. Haji Mohammad Nizar Jamaluddin menyatakan sesuatu mengenai tindakan Sultan Johor membeli nombor Plat WWW 1 yang berharga RM 520,000.00 dalam laman twitternya.

Nizar membidas Tengku Mahkota Johor dengan kenyataan yang berani yang menyatakan bahawa keluarga DiRaja Johor telah menggunakan duit Rakyat untuk membida nombor kenderaan "WWW1".



Kritikan Nizar

Kenyataan balas TMJ
 "Keluarga Diraja Johor tidak pernah mengambil apa-apa Wang daripada kerajaan sejak zaman Almarhum Sultan Ibrahim. Selesa untuk tidak meminta dari MB atau dari mana-mana pegawai Kerajaan. Wang yang diperuntukkan kepada Bapa saya dan saya setiap bulan sebagai Sultan dan Tunku Mahkota dimasukkan ke dalam Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim. Ini bertujuan (Yayasan Iskandar dan Yayasan Ibrahim) untuk membantu rakyat dan Kerajaan Negeri Johor. Sejak saya menjadi Raja Muda, tidak sekali-kali saya mengambil 1 sen daripada kerajaan hingga ke hari ini. Ia Wang Rakyat saya. Jadi sebelum Anda buka mulut anda, sila selidik."

*Sekadar Share 

4 comments:

Lynn said...

Hmm...renung-renungkan..

Encik Moshuchi said...

sikit hari lagi kena penampor la si nizar ni...

Kasih Salina said...

@Lynn:baik jadi orang biasa-biasa jer lagi senang.Tak kaya pun takpe,asalkan kita sentiasa diberkati Allah swt..

Kasih Salina said...

@Encik Moshuchi:haha..biasalah tu orang politik kan..adatlah..Asalkan Tanahair kita ni aman udah ler kan..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...