Thursday, May 31, 2012

Kerja Bawa Pulang Gadis Aje


Dato Abdul Azeez Abdul Rahim, Presiden Putera 1Malaysia
Aku sokong sangat..sangat..sangat bila Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) tak nak dah beri tumpuan membawa pulang gadis tempatan yang melarikan diri bersama jejaka warga asing ke luar negara pada masa depan.
Itu kata Presidennya, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim supaya KP1M memberi tumpuan kepada usaha membantu rakyat tempatan yang menghadapi masalah kehidupan kritikal.
Menurutnya lagi, misi ni bukan murah, kos dia boleh cecah antara RM8,000 hingga RM30,000 bagi satu misi. 
Tu lah bagi aku kes lari ke Lombok ke, ke Siam ker, lari berganti-ganti ker..biarlah ada pengajaran buat mereka di luar sana. Bukan kita tak nak bantu kalau dah libatkan kos macam tu macam mana? Baik kita salur ke misi yang membawa seribu erti. Memang misi macam ni juga membawa kebahagiaan dan ketenangan kepada keluarga yang 'terpisah', tapi orang lain pun ada kes yang 'malang' tapi bukan seperti ni.

Apapun nak baca lebih lanjut atau nak faham apa misi KP1M ni sila ke SINI


1 comment:

Harith Iskandar said...

betul juge, yg pegi lari kesana ikut jantan buat aper?xkan lah semua kes asyik kene mendrem/pukau jer kan..naik lemak la dorang ni..

yg indon ni pon satu,dtg buat onar je kat tempat org.nyusahkan betul.hukum bunuh jer kan senang... :/

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...