Friday, May 18, 2012

Wan Sharmila Memegang Watak Keibuan Dalam Drama Arah Lain Ke Syurga

BERMULA 22 Mei ini, sebuah drama bertajuk Arah Lain Ke Syurga bakal menemui penonton menerusi saluran TV2. Drama ini mengandingkan Wan Sharmila Wan Mohamed, 31, dan Norman Hakim, 36, akan ke udara jam 10 malam. Wan Sharmila berkata, dia tidak sangka ditawarkan watak yang berlainan berbanding drama sebelum ini.
“Dalam drama ini, saya memegang watak sebagai Qaseh yang pada mulanya merupakan seorang gadis naïf yang cuba melarikan diri dari rumah kerana terlalu mengikut kekasih.

“Qaseh berubah menjadi seorang wanita yang tabah dan cekal apabila dia terpaksa menggalas tanggungjawab sebagai seorang ibu.

“Pada masa yang sama, Qaseh ni masih belum berkahwin, tetapi dia terpaksa menjaga anak tersebut yang sudah kehilangan ibu dan bapa,”katanya.
Wan Sharmila mengakui watak yang dibawanya agak mencabar kerana susah untuk menjadi seorang ibu yang mempunyai sikap keibuan yang sangat penyayang.
“Sebenarnya memang susah nak bawa watak ni, sebab saya tidak pandai memegang bayi dan saya risau jika bayi tersebut akan terjatuh.

“Tambah pula, saya belum pernah ada anak, dan watak ini jarang dibawa oleh saya sendiri,” katanya lagi.
Bagi Sharmila, ini adalah satu cabaran kerana dia perlu mendalami naluri menjadi seorang ibu yang sangat menyayangi anaknya walaupun hanya anak angkat.

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...