Tuesday, June 5, 2012

Ibu Nyaris Kehilangan Anak Yang Ditinggalklan Dalam Kereta

Gambar Hiasan

Di Johor Baharu, seorang suri rumah menempuh detik mencemaskan apabila anaknya yang ditinggalkan dalam kereta dengan enjin yang masih hidup, dilarikan seorang lelaki di Bandar Baru Kangkar Pulai. Dalam kejadian pukul 11.30 pagi itu, Si ibu meninggalkan dua anak perempuannya, Nor Sabrina Damiah, 6, dan Nor Sofea Hadirah, 4, serta Mohd Ryan dalam kereta untuk membeli barang di sebuah kedai runcit di kawasan berkenaan.

"Sebelum keluar, saya sudah mengunci pintu kereta, tetapi tidak lama selepas itu, Damiah datang kepada saya dan belum sempat dia membuka mulut saya terdengar Hadirah menjerit.

"Saya terus keluar dari kedai runcit dan ternampak Hadirah berada di luar kereta sambil menjerit dan dalam sekelip mata, kereta saya dalam keadaan pintu yang masih terbuka dilarikan oleh seorang lelaki dengan anak bongsu saya berada dalam kereta," katanya.

Nasib baik, tidak sampai sejam selepas itu, polis Nusajaya menerima laporan mengenai penemuan seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun yang ditinggalkan di hadapan sebuah restoran, kira-kira dua kilometer dari tempat kejadian.

Dengan bantuan orang ramai, pihak polis berjaya mengesan kenderaan tersebut kira-kira pukul 11.30 malam semalam di Jalan Trus dan menahan tiga lelaki berumur antara 24 dan 26 tahun. Beliau berkata siasatan awal mendapati ketiga-tiga lelaki terbabit juga terlibat dengan penyalahgunaan dadah selain dipercayai mempunyai kaitan dengan tujuh kes kecurian kenderaan sekitar Nusajaya dan Johor Baharu Selatan. - Bernama

3 comments:

DaKoSue said...

hi,salam perkenalan from newbie..thanks share info ni takut pulak nk tgl ank ada juga kdg2 tgl thanks bnyk2 ea

feel free sudi2 la singgah blog IQ:)

http://inq-collection.blogspot.com
http://dakoris.blogspot.com

sekadar satu coretan said...

bahaya tuu...jangan disebabkan kecuaian kita anak jadi mangsa...

Umialya said...

tak disangka2, takutnya

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...