Wednesday, August 3, 2011

Nantikan Upin Dan Ipin Tahun Depan di Istana Budaya

Terbaru dia Murai.com - Aku rasa ini berita gembira bagi rakyat Malaysia yang menggemari budak kecik 2 beradik ni (upin & ipin), ini termasuklah aku dan juga anakku si Kamila tu kerana watak-watak ni memang mencuit hati masyarakat kita. Kini, watak-watak animasi ni akan muncul di Istana Budaya pada tahun hadapan. Syabas diucapkan buat Les' Copaque Production kerana berjaya melebarkan sayapnya. 
Kalau ada kesempatan mau jugak aku menontonnya di Ib tahun depan ni, bergantung pada masa dan keadaan la. Walauapun kami tetap menyokong Upin & Ipin. Aku yakin teater ni akan mendapat sambutan yang luar biasa nanti. Sama-sama kita menanti kemunculannya di IB.


Berkonsepkan teater muzikal, Penerbit Bersama, Siti Rohayah Attan berkata, Upin & Ipin The Musical akan tampil dengan sebuah kelainan apabila membawa maskot sebagai tunjang utamanya di pentas.
"Ini merupakan teater pertama yang menggunakan maskot sebagai pelakon utama. Belum pernah lagi diadakan, selalunya teater menggunakan costume sahaja. Selain maskot, kita akan gabungkan ianya berlakon bersama costume. Barulah, ia nampak seimbang dan menarik apabila dipentaskan nanti," katanya ketika ditemui pada majlis sidang media, Upin & Ipin The Musical di IB, baru-baru ini.

Menjanjikan sebuah jalan cerita yang menarik, kata Siti Rohayah lagi, penonton akan di bawa mengembara ke alam angkasa, lautan dan belantara. Malah bagi menimbulkan suasana menarik itu, semestinya pelbagai idea kreatif akan disuntik bagi memperindahkan jalan cerita serta penyajian costume dan props yang hebat.

"Kami akan membawa penonton mengembara ke alam fantasi. Untuk memastikan semua itu berlaku pastinya props penting bagi menimbulkan mood tersebut. Malah, penyediaan costume yang menarik juga membantu untuk menwujudkan suasananya kelak," katanya bujet muzikal itu sebanyak RM 2 juta. klik untuk baca lebih lanjut di Murai.com

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...