Wednesday, August 24, 2011

Kes : 4 Pelajar Rusia Merogol Pelajar Malaysia Di London

Guilty: Clockwise from top left, Oleg Ivanov, 23, Norayr Davtyan, 22, Armen Simonyan, 19, and 23-year-old Gregory Melnikov all denied the offence but were unanimously convicted by a jury at Woolwich Crown Court
Inilah wajah empat pelajar Rusia yang telah merogol pelajar Malaysia yang sama-sama menuntut di sebuah kolej swasta yang eksklusif di London dan Perbuatan mereka itu turut dirakamkan oleh salah seorang daripada empat tertuduh melalui telefon iPhone. Mereka ini dari kalangan keluarga berada yang baru dua minggu mendaftarkan diri di kolej swasta terbabit. Akibat dari perbuatan tersebut, pelajar Rusia terbabit bakal berdepan dengan hukuman penjara apabila mahkamah mendapati mereka bersalah atas dakwaan merogol dan melakukan hubungan seks tanpa kerelaan ke atas pelajar Malaysia terbabit. Untuk pengetahuan umum, kolej swasta itu mengenakan yuran tahunan sehingga £30,000 (RM 146,000) ke atas para pelajarnya. Anak jutawan Malaysia manakah pelajar perempuan terbabit???

Mereka merogol pelajar Malaysia itu yang dipercayai mabuk akibat dibubuh sesuatu di dalam minumannya selama lebih dua jam setengah di kawasan kolej berkenaan selepas satu majlis berpesta.

Keempat-empat mereka, Oleg Ivanov, 23, Norayr Davtyan, 22, Armen Simonyan, 19, dan Gregory Melnikov, 23, menafikan dakwaan merogol tetapi para juri di Mahkamah Crown Woolwich sebulat suara mendapati mereka bersalah kerana melakukan hubungan seks.

Pelajar perempuan dari Malaysia itu yang merupakan rakan sekolej dengan keempat-empat tertuduh turut menghadiri majlis pesta yang diadakan atas anjuran salah seorang daripada tertuduh.

Ketika para juri menyatakan keputusan mereka, keempat-empat tertuduh berdiri tanpa menunjukkan sebarang perasaan pun tetapi di galeri awam kelihatan beberapa orang ahli keluarga menangis.

Davtyan didapati bersalah atas dua tuduhan merogol, Melnikov atas kesalahan merogol dan percubaan untuk merogol, manakala Ivanov dan Simonyan kedua-duanya didapati bersalah atas satu kesalahan merogol.

Pengajarannya - Sebagai wanita, sama-samalah kita menjaga diri masing-masing dan sentiasa memantau dan berwaspada dengan aktiviti anak-anak kita, terutamanya anak gadis yang sedang meningkat dewasa.



No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...