Friday, August 12, 2011

Video Pelajar Malaysia Dirompak Dalam Rusuhan Di London | Heartless robbery in London riots


Dalam kejadian yang berlaku di Barking, Timur London itu, Muhammad Asyraf Haziq Rossli, 20, telah dipukul dan dirompak menyebabkan beliau mengalami patah tulang rahang dan gigi dan terpaksa dimasukkan ke Hospital Royal London untuk menjalani pembedahan membetulkan tulang rahang.
Difahamkan ketika kejadian, penuntut bidang perakaunan berasal dari Ampang itu keluar bersama rakan-rakannya untuk membeli juadah berbuka puasa.
Visual Asyraf yang duduk sambil mengusap mulutnya yang berdarah dan dikelilingi lebih 10 remaja itu dimuat naik ke YouTube di bawah tajuk 'Heartless robbery in London riots!!!! 

Video itu juga sempat merakamkan aksi seorang pemuda berkulit putih yang dengan selamba membuka beg galas Asyraf dan menyamunnya lalu berlalu tanpa sesiapa pun yang menegahnya.

Penuntut serta rakyat Malaysia yang terjejas dinasihatkan menghubungi MSD di UK atau Kelab UMNO UK di info@umnolondon.com atau talian +447435644040.


Daripada apa yang kita lihat dalam kejadian rusuhan di London ini amat memalukan bagi sebuah negara maju seperti mereka mempunyai rakyat yang mindanya lebih teruk atau setaraf dengan rakyat negara mundur dan miskin. Amat bersyukur kita berada di negara dan bumi bertuah seperti Malaysia ini.

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...