Saturday, August 27, 2011

Petua - Bedak Berubat Aiken Untuk Ubati Ruam Lampin Bayi

Mommies2 yang ada baby kecik mesti mengalami masalah macam aku jugak kan!!! Ruam Lampin, memang sinonim dah dengan anak kecil. Tambah lagi kalo tibanya musim atau cuaca panas, lagi la parah jadinya.

Anak aku kalau kena ruam lampin memang susah la nak baik, macam2 jugak krim yang aku guna. Last sekali hubby aku suruh try Aiken Medicated Powder ni, mana la tau kan kot la berkesan. Alhamdullilah, guna sekali jer dah nampak kesan dan perubahannya. Sebelum pakai memang nampak merah berbiji-biji jer ruam tu, dah sapu dengan bedak ni merah tu jadi pudar & dua tiga hari hilang la ruam lampin tersebut

Kalo baby kena ruam lampin, aku suggest jangan la guna krim coz krim ni dia melekit, sapu kat baby yang pakai diapers lagi la bertambah lembap kulit baby, tu la yang lambat nak hilang tu. Selain tu, kalau badan anak berpeluh dan ada ruam pada kulit badan pun elok guna bedak ni coz dia serap peluh.



No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...