Saturday, August 27, 2011

Petua - Sabun Mandi Boleh Hilangkan Kotoran Pada Pakaian

Sabun mandi antabax
Salam semua,

Petua ni kan turun temurun dari mak aku la ni, aku pun tak tau la camne dia boleh tau yang sabun mandi ni boleh guna untuk tanggalkan kotoran pada pakaian. Memang susah nak tanggalkan kotoran pada baju kan, tapi guna sabun mandi ni memang berkesan betol la. Biasanya orang selalu duk guna pencuci Clorox tu jer lah kan. Aku tak penah suka guna Clorox ni coz pedih tangan, bau dia pun tak tahan dan yang paling teruk sekali habis warna baju luntur kalo tak kena gayanya.
Korang boleh guna mana-mana sabun mandi, kalo aku lebih suka guna sabun mandi Antabax ni sebab dia sama handal dengan sabun dettol tu, tapi Antabax ni lebih murah. Caranya, korang gosok la sabun kat baju ataupun tempat terkena kotoran tu, sebelum tu basahkan kain baju tu dulu dan biarkan selama sejam baru la bilas. Jangan biarkan lama sangat atau sampai kering baju tu.. hehe.. aku ada cerita disebalik tu. Penah aku terlupa nak bilas baju anak aku sampai kering, tengok2 habis luntur baju kakak. Jangan buat lah macam aku tuh..

Biasanya kotoran yang penah aku cuba macam darah, minyak, dakwat pen, lampin baby yang terkena poo poo tu lah yg memang susah sangat nak hilang kotor kan.. Selamat Mencuba Semua..

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...