Monday, December 3, 2012

Tip Memilih wangian Yang Sesuai Dengan Kita

Bottle perfume - Foto: imanshowcase

Tip Memilih wangian Yang Sesuai Dengan Kita


1. Tiga Haruman Sahaja - Dinasihatkan mencuba tiga wangian sahaja pada satu-satu masa bagi mengelak terjadinya kelemahan rangsangan apabila menghidu berkali-kali hingga akhirnya memilih pewangi yang salah untuk 'bergaya'. 

2. Sembur Minyak wangi di kepingan kertas - Jangan sembur minyak wangi d ipergelangan tangan sebaliknya sembur lah di kepingan-kepingan kertas khas yang disediakan sebelum menghidunya. ni kalo test perfume mahal boleh la kan!

3. Biarkan Seketika - Selepas membuat semburan, sebaiknya tunggu beberapa saat bagi mengelak bau alkohol yang pertama. Ia bertujuan untuk mengelak kekeliruan antara haruman yang kurang digemari. 

4. Elak Menggosok - Apabila menyembur haruman pada tangan, biasanya kita akan menggosok-gosoknya dengan kedua pergelangan. Teknik tersebut kurang sesuai dipraktikkan kerana jika ia dilakukan secara serta merta, bau yang pelik akan timbul sekaligus mengubah wangian asal pewangi berkenaan.

5. Peruntukkan Masa - Seeloknya biarkan lima hingga sepuluh minit untuk menghidu wangian dari bahagian atas.


 
Mingguan wanita 


5 comments:

Anum said...

great tips

syiela said...

thanks kongsi tips kak

mama aini said...

thanks kongsi tip ni.. ;)

Unknown said...

nice tips. kalau saya dulu , test dengan oergelangan tangan saja. hah' baru tahu lepas baja post nih. hihi

Ann Ishak said...

bagus tips ni, saya selalu keliru dalam memilih wangian

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...