Thursday, December 20, 2012

Tip dan Petua Rumahtangga - waktu Berjimak Menurut Pandangan Islam



Sebut sahaja hubungan intim, difikiran sudah membayangkan sebuah kamar tidur yang dibayangi sinaran rembulan. Cukup romantis dan mempesonakan. Kerana itu tidak hairanlah kebanyakan pasangan gemar memilih waktu tersebut untuk berasmara.


 waktu Berjimak Menurut Pandangan Islam

1. Malam Isnin: anak yang dilahirkan berpegang teguh pada kitab Allah dan redha terhadap segala pembahagian-Nya.

2. Malam Selasa: Mulut anak berbau harum sekali gus melembutkan hati orang, bersih lidahnya dari mengumpat, berdusta dan mengadu domba.

3. Malam Khamis: Anak akan menjadi bijaksana di kalangan orang bijaksana atau alim di kalangan orang alim.   

4. Apabila matahari berada di tengah langit: Anak tidak dihampiri syaitan sehingga ia tua dan menjadi seorang yang faqih. Allah swt juga rezekikan padanya keselamatan agama dan dunia.

5. Malam Jumaat: Anak akan menjadi seorang pemidato yang petah dan berwibawa.

6. Malam Jumaat selepas waktu isyak yang akhir: Anak akan menjadi seorang yang terkemuka.

7. Hari Jumaat selepas waktu asar: Anak akan menjadi seorang yang terkenal dan alim.



 Sumber: Majalah Mingguan wanita
 Gambar: Google image
  

18 comments:

Fiza Rahman said...

Good tips ☺☺

ANIM said...

Kak patut baca entry ni 20 tahun lalu, heee...la ni dah pencen (anak le...)

redza said...

itulah indahnya islam..

ummiross said...

Ummi pun dah terlewat, anak dah besar2 hihi..

yan's cottage said...

yan pun dah terlewat....apapun tq untuk info nie....

Wak Gelas™ said...

nanti2la wak tengok2 mana2 cawangan ranting yg ade.. kuikui2

hainom OKje said...

he..he... yelah Kasih.... dah kena ikat....tak de hasillah...ha..ha...

Daddy Ziyyad said...

Saya tertanya tanya, adakah 'fadilat' pada malam malam tertentu ini soheh sumber nya? Atau tak berasas, macam fadilat solat sunat terawih yang selama ini kita baca..ternyata dari sumber/hadith yg palsu..Harap majalah mingguan wanita ni ambil sumber yg credible.

Kasih Salina said...

saya setuju pendapat Daddy Ziyyad tu..tapi sy tak kan delete posting ni..diharapkan ada yang sudi membahaskan isu ni ataupun ada yang membaca buku tentang hadis palsu dapat memberi komen..

kak nora said...

boleh jadi panduan ni..ikut lah yg mana difikirkan baik dan logik..

Kesuma Angsana said...

aduhai... nak kena ikut jugalah ni hehehe

syiela said...

tak pernah fikir pun kak hehehhe.. kena aletrt :)

MulutPayau said...

Terima kasih atas info ni.....tengah merancang ni...mana tau ada rezeki tahun depan...hehehe...

shaiful zaidi said...

tq for sharing. ...

Jamal k ahmad said...

tip yg bagus..ni.tq ks

Knor said...

salam..yg blog jamal tu adalah blog suami kakak..sorry..dia tak logout pulak..ni bru kak nor sebenar..

Harith Iskandar said...

jimak?errrr

mama aini said...

thanks atas perkongsian.. ;)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...