Saturday, December 22, 2012

Aiskrim Kelapa dan Air Kelapa


 Hari khamis minggu lepas aku pergi lagi ke Songkhla Beach, kali bawa adik aku plak. Pergi kali ni tak best sangat nak berjalan sebab hujan lebat. Orang menjual makanan pun tak ramai, tapi orang Malaysia macam biasa la tetap ada jalan-jalan kay sana. Hujan lebat menyebabkan naik air laut dan peniaga tak boleh nak meniaga. Ingatkan nak pergi lagi ke tempat yang kami aritu.

Masa aku pergi hujung bulan oktober baru ni tak jumpa plak aiskrim kelapa ni..rasa dia memang sedap.Aiskrim tu dibubuh dalam buah kelapa yang ada isi, 3 scoop aiskrim, kepingan roti, kacang tanah, lobak merah yang di sera dan lain-lain bahan yang aku tak tau namanya. Harga aiskrim kelapa ni RM 3.50 satu.


Sebelum tu abah dan adik dah pulun makan buah kelapa ni, RM 2 sebiji tu. Air dan isi kelapa tu pun sedap juga. Kalau kat Danok boleh dapat RM 1.50 jer sebiji, buah kelapa ni besar jugak, memang berbaloi sangat membelinya.


 

7 comments:

Qashmere said...

Sedapnya ais krim kelapa ni. minum air kelapa pon dah menyegarkan..kalau dapat aiskrim ni sedap kan

Harith Iskandar said...

hoho xpernah makan lagi ni.mmm kat Perlis ader tak?tingin nak rase

dayah ismail said...

salam..macam sedap je..huhu..dah lame tak makan aiskrim ni

suhaina laui. said...

Macam sedap jek..salam kenalan

mama aini said...

ehem kalau mama dtg kedah..bolih ajak salina ke tempat ni..bolih tak?..

Kasih Salina said...

@Harith: tak tau la kat perlis ada ke tak aiskrim nih..pi sana la kalo teringin nk makan..

Kasih Salina said...

@mama aini: insyallah mama, kalo mama teringin nak ke sana, blh saya temankan.

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...