Saturday, December 22, 2012

Petua Telur Ikan Tidak Mudah Hancur

Telur ikan - kredit foto: zarifnuhin

Petua Telur Ikan Tidak Mudah Hancur

Ada sesetangah orang suka makan telur ikan, tak kira lah masak macam mana sekali pun. Aku pun suka juga makan telur ikan digoreng dengan garam kunyit camtu jer. Nak kongsi sedikit petua supaya telur ikan tak mudah hancur semasa proses memasak. Bagi yang belum tahu lagi sila la baca ye dan yah dah tahu tu buat-buat tengok jer lah yer.

Petua Telur Ikan Tidak Mudah Hancur, macam ni caranya: sebelum memasak telur ikan, basuh dan rendamkan di dalam air kapur selama 10 minit. Kemudian bilas dengan air bersih dan rebus seketika sebelum dimasak. Hasilnya telur ikan tidak mudah hancur.



8 comments:

Ena's Palace said...

Ooo..mcm tu ye....br tau...tq sbb sharing kn dsini..

Norzie hany said...

Baru tahu...terima kasih berkongsi.

dayah ismail said...

tq akak sebab sharing..dayah memang pantang nampak telur ikan..hehehe

TiranaAduka said...

yg ni saya tak de..nice sharing

Ibu Lala said...

peberet telor ikan nih. masak kari sedap...

Kasih Salina said...

betol tu ibu lala, masak kari pun sedap..makan plk dgn nasi panas2 selera sangat2..

hainom OKje said...

Tq sharing kasih...feveret okje ni!

mama aini said...

ehem..tak pernah lagi cuba petua ni..thanks dear kongsi info ni..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...