Wednesday, December 5, 2012

Spaghetti Prawn Olio Lagi


Spaghetti Prawn Olio

Bahan-bahan: 

Spaghetti (aku pilih San Remo Vermicelli 1/3 bungkus)
- rebus selama 6-8 minit dan toskan, masa merebus aku masukkan minyak masak sedikit.
15-20 ekor Udang (aku suka udang)
- buang kepala & kulit, belah belakang udang
5 tangkai cili kering - rendam dalam air panas dan potong menyerong
Cendawan butang dalam tin) - hiriskan nipis
1 biji bawang besar Holland - potong dadu
5 ulas bawang putih - cincang halus
4 s/b olive oil
Sedikit oregano
serbuk lada hitam
serbuk cili (bagi sape yang suka pedas lebih)

garam dan gula secukup rasa

1/2 cawan air rebusan spaghetti


Untuk cara-cara membuatnya, klik Di SINI ke resepi yang di tulis bebelum ini..


5 comments:

Mummy Akmar said...

MasyaAllah. saya pon suka olio..tengok gambar ni terliur plak. Dah ler tengah mendiet ni..

Takpernah cuba resipi ni..slalu spaghetti denga sos tomato tu jelah...

Thanks share

Knor said...

nampak hidangan ni nak kena buat juga ni..mmg terbaik sgtlah..pandai KS masak..

♥MAMASYAZA♥ said...

memang feveret akak kalo spaghetti olio ni, tak penah buat, nampak cam kena cubala lepas ni. slalu asik mkn kat pizza hut ja

TiranaAduka said...

sentuhan dari chef salina kita..
Keep it on sis!

Shasha Yacob said...

yummy, belum pandai masak macam nih lagi. hihi

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...