Monday, June 11, 2012

(Video & Cerita) Kisah Benar Anak Paderi Di Sabah Memeluk Islam

Keluarga peluk Islam selepas 7 tahun - Ustaz Mohd Farhan Abdullah Al-Hafiz (Bhg 1)

  Keluarga peluk Islam selepas 7 tahun - Ustaz Mohd Farhan Abdullah Al-Hafiz (Bhg 2)



Saya merayu dengan ANDA SEMUA dengarlah kisah dan ceramah ini sehingga habis sebab kita Islam sejak lahir lagi pun belum tentu yakin dan cekalnya hati kita untuk memperjuangkan Agama Islam. Tetapi saudara baru ini hebat sekali keyakinannya terhadap Allah swt.

Kisah Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam) Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal saya sewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian. Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah. Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah Datuk Joseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh kerajaan negeri.

Kumpulan saya masuk ke kampong dalam berbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunya membekalkan wang tunai sekitar RM50,000/=. Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah kerumah. tanya masalah mereka dan bantu mereka. berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duit secara spontan. Ada kami hantar keperluan harian,pakaian dan buku sekolah dsn.

Dengan cara ini kami mendekati mereka. Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan,kami berjaya mengkristiankan mereka. Paling berbaloi kami mengkristian remaja Islam,tambah berbaloi dari kalangan intelek.Hasilnya kami dapat RM3,000/= setiap seorang Islam yang dimurtadkan. 

Untuk baca lebih lanjut kisah Bagaimana Ustaz Farhan memeluk Islam, Sila Klik Link ini Kisah Benar Anak Paderi Di Sabah Memeluk Islam

 

2 comments:

mama aini said...

assalam..sedih hati ..bila sebut dia berjaya memurtadkan org islam..hu2x..

Umialya said...

akak dah baca kisah dia smlm, sebak sgt2

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...