Wednesday, February 1, 2012

Penangan Ustaz Azhar Idrus di Masjid Shah Alam


Siapa tak kenal Ustaz Azhar Idrus..sila angkat tangan! Kredit kepada semua jurugambar terlibat...sama2 kita kongsikan kebaikan, seperti kata Dr Tengku Asmadi (Pakar Motivasi yang selalu masuk Tv tu)..dia heran faham ker orang yg dengar ceramah Ustaz Azhar ni (loghat Terengganu), sampaikan mampu tarik ramai golongan muda untuk ramai-ramai (beribu-ribu) datang ke setiap ceramah agama dianjurkan. 

Apapun kesimpulannya, walau apa pun fahaman politik Ustaz Azhar ni, atau tak kira pedas atau payau kritikan beliau terhadap pihak tertentu..harapnya dari segi soal agama Islam..kita sama2 menyokong usaha beliau yang mampu menarik minat budak2 muda, belia remaja ni. Sebabnya beliau tak masuk pun dalam Forum Perdana di RTM, program Tanyalah Ustaz di TV9 ataupun siaran Al-Kuliyyah TV3..tapi macam mana daya tarikan beliau begitu hebat?..Aku rasa kalau letak Datuk Fadzillah Kamsah, Ustaz Hassan Din atau mana-mana penceramah tetap dalam mana2 TV sekalipun tak tentu lagi dapat tarik seramai ni..

Bawah ni aku tempek gambar2 Ustaz Azhar diserbu orang ramai yang berpusu-pusu ke Masjid Shah Alam dan ketika sesi ceramah...pada 29 Januari 2012 (tarikh yang sama AJL di TV3)...



8 comments:

qamarguyz said...

salam ziarah..
memang dahsyat fenomena UAI ni..
bayangkan la jadual ceramah penuh setiap malam, 6 bulan kena booking awal! adeeii..

moga UAI dapat menggunakan kesempatan ini utk terus membawakan pilihan yg lebih baik, khususnya buat anak muda Malaysia..tahniah

kakchik@ella said...

salam salina. Ustaz Don pun best jugak, kan.

Kakzakie said...

Suka kakak melihat paparan gambar yg Slaina tepek. Syukur alhamdulillah masih ramai lagi yg celik...

Kalau dekat kakak pun nak pergi. Tak apa kakak hayati VCD dia jadilah...

Mizz ErMa said...

wah, ramai betul..tapi ustaz azhar idrus nih mmg best..sy suka dgr ceramah die dkt u tube..hehe

teratai said...

besar pengaruhnya tu, hrp2 dpt membawa kesedaran kpd yg mendengar tp bukan 'taksub'...

kakyon said...

tetiba teringat Mawi..hehe

mama aini said...

ehem..semakin ramai ustaz yg popular spt ustaz don..mama suka dgr ceramah diaorg ni..

Salina said...

kawan2 semua: semoga lebih ramai lagi ustaz macam UAI untuk mendidik masyarakat kita dari sesat di duniawi..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...