Tuesday, February 28, 2012

Kartun Dulu Masa Kecik-kecik



Kartun Dulu Masa Kecik-kecik, itulah topik aku hari ni. Memang menyentuh perasaan betul..terkenang saat indah masa kecik-kecik dulu. Kebanyakan kartun ni hubby yg bagi tajuk sebab dia kan budak lelaki (masa 1980-an lah)..so nama-nama kartun kat bawah ni mesti ada yang korang ingat lagi kalau lahir dalam 1980-an...1990-an..dan ada jugak kartun masa zaman tu dibuat balik jadi movie yang hebat macam Transformers. Ok..ok aku tahu ada jugak yang dah jadi mak bapak budak masa ni..tapi saja nak imbas kenangan dulu..nak flashback balik ekekeke...

Silalah korang layan perasaan di sini k..

ThunderCats: 1985
G. I. Joe A Real American Hero: 1985

He-Man and the Masters of the Universe: 1983
Saber Rider and the Star Sheriffs: 1986
Spiral-Zone: 1987
Transformers: 1984
Voltron: 1984



12 comments:

Mizz ErMa said...

err..sy lahir tahun 1989 tapi nape macam tak penah tgk aje katun2 nie? hihi

Huda said...

semua kartun tu saya nengok walaupun saya perempuan, ada satu kartun perempuan memang best sangat JAM..kumpulan muzik perempuan, itu memang tak boleh miss laa..:)

Salina said...

Mizz ErMa..
Boleh jadi awak tak dibenarkan tgk kartun kot..

So, kartun apa awk tgk..try kongsi

Salina said...

Huda..betul tu, masa kecik2 tak kira laki atau pmpuan smua hampir sama jer minat tgk kartun..tak pilih2 sgt..

saya rasa mcm pernah dengar juga kartun JAM tu..

khatgrafik said...

Paling minat Voltron ngan Tundercat :)
Voltron tu siap lukis dalam buku latihan matematik sekolah lagi.. masa tu darjah 2 kalau tak silap.. seb baik tak kantoi ngan cikgu..hehehe.. Masa tu jugak gila tgk Gaban ngan Suria Baja Hitam

mama aini said...

salam salina..mama tak sempat pun tgk semua kartun2 ni..he2x..sibuk bekerja masa tu..

NzA said...

nostalgia indah tu....

inazamri said...

akak dulu pun layan kartun2 ni sume.Ada satu lagi kartun paus putih iaitu Moby Dick tak silap tajuk dia.balik sekolah hari jumaat je mesti layan sampai2 nangis2 la bila ikan paus tu mati heheh.Bestnye zaman kanak2

Salina said...

khatgrafik..dua2 citer tu bdk laki paling minat...

Salina said...

Mama..demi keluarga..

Salina said...

NzA..memori lama..kenang takpe..

Salina said...

inazamri..hehe2..best yer ingat kartun mcm2..zaman sekarang kartun lain..dulu 20 tahun dulu lain..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...