Sunday, February 19, 2012

Lagi Artis Suntik Kolagen



Khabarnya penyanyi Ziana Zain membuat pengakuan ‘berani mati’ apabila mengaku meneriman suntikan kolagen pada Ogos lalu pada beberapa tempat tertentu di wajahnya. Nak cantik kan kena la suntik sana sini dan nama pun dah artis kena la cantik sentiasa. Macam tak faham-faham jer lah korang ni.huhu..

Pengakuan dari Zaina Zain:

“Memang saya mendapatkan suntikan wajah. Tapi bukan botox sebaliknya kolagen. Mungkin sudah tiba masanya saya mendapatkan rawatan wajah seperti ini memandangkan usia saya yang semakin meningkat.

“Tambahan pula, dengan kerjaya saya di dalam bidang hiburan, memang memerlukan saya kelihatan cantik serta segar sentiasa dan rasanya dalam usia saya yang mencecah 45 tahun, inilah masa yang paling sesuai,” katanya tanpa berselindung.

Jelas Ziana, dia mengambil masa yang agak lama untuk yakin dengan suntikan kolagen, meskipun beberapa individu yang rapat dengannya termasuk doktor kosmetiknya dan adiknya Anuar Zain, telah lama menasihatinya untuk mendapatkan suntikan berkenaan. Apa? AZ pun suntik kolagen jugak, patut la nampak comel semacam jer kan.

“Sebelum membuat suntikan, saya terlebih dahulu banyak membaca berkenaan kelebihan serta keburukan suntikan kolagen termasuk juga jenis-jenisnya. Ada yang datang dari kategori A, B, C dan saya bukannya suka-suka mengambilnya.

“Saya tidak mensyorkan kepada sesiapa, tetapi cukuplah saya katakan tepuk dada tanyalah selera. Saya tahu apa yang saya lakukan dan saya rasa suntikan kolagen ini sudah biasa diamalkan dalam kehidupan masa kini.

“Jadi saya tak rasa ianya akan menjadi perkara besar bila saya menggunakannya. Alhamdulillah selepas menggunakannya wajah saya tampak segar, kulit muka saya kembali tegang dan ianya nyata telah mengembalikan keremajaan saya.

“Tidak bermakna pula saya melupakan rawatan tradisioanl lain kerana bagi saya ianya tetap penting bagi penjagaan dalaman. Jika anda berusia 40-an barulah anda faham kepentingannya. Apa yang penting saya lebih berkeyakinan,” katanya.

ok la, Bak kata Ziana Zain kan, ("Apa yang penting saya lebih berkeyakinan"). So, kalau orang biasa macam kita-kita ni pulak macam mana nak dapatkan resepi & ramuan untuk lebih berkeyakinan ye..Sebagai hamba Allah, sudah tentu & pasti kita kena banyak berdoa, berzikir dan membaca Al-Quran, itulah kunci keyakinan yang sebenar-benarnya..Wallahhualam.. (Kalau saya silap tolong perbetulkan ya).

Rasanya eloklah dirujuk dengan pakar Agama terlebih dahulu sebelum merujuk kepada pakar perubatan, tapi korang sendiri pun mesti dah tau apa jawapannya kan kerana dah banyak isu-isu ini dibincang di merata-merata.

P/s: Kubur masing-masing, syurga & neraka pun pilihan masing-masing. So, tepuk dada tanya selera untuk membuat pilihan hidup masing-masing.

14 comments:

aReLaN said...

tepuk dada tanya iman.kalau tanya selera,sume main bedal je.hmmm...nak cantik nye pasal.

linda said...

Salah ke suntik guna kolagen, tak salam kan.. bukannya mengubah kejadian Allah. Wallahualam

Nabiel said...

setuju sgt.utk berkeyakinan hanya pada mbaca Quran,berzikir dan mengingati Allah. Keyakinan tu akn dtg dgn izinNya. Bukan mengharap pda kolagen,nama lain tapi erti sama dengan botox.toksah la nak beza2kan,benda sama jugak.mngubah kejadian.matlamat tidak menghalalkan cara.huhu.

ainnoraini said...

terpulang pada masing2 ...
Nk cantik punya pasal sanggup buat apa sajekan..

obat diare said...

yang terpenting cantik dari dalam diri bukan luarnya saja

..::..aRe-Na..::.. said...

mcm2 kan artis skrg..asal nk cantek
apa pun sgup..urmm...

mama aini said...

ehem..org2 yg berwang spt artis ni bolihlah melakukannya..jika org2 biasa tentu tak mampu..hu2x..ramai artis yg dah mengubah wajah mereka..he2x..

Salina said...

arelan:betul la kan tanya imam barulah betul arah hidup kita..

Salina said...

linda: salah atau tidak tu bukan persoalannya..cuma orang Islam kena tahu hukum & syarak untuk membuat sesuatu..rujuk kpd pakar agama untuk tahu boleh atau tidak kerana mereka yg lebih arif..

Salina said...

nabiel: nak cantik punya pasal,sanggup buat apa saja..tu artis yg kita blh nampak..orang2 biasa pun ramai yg buat..manusia semakin sesat..

Salina said...

ainnoraini;ye lah..terpulang pada mereka..kita cuma mampu menasihati jer..akibatnya, sendiri jga tanggung..

Salina said...

obat diare: yup..bersih dalaman akan lahir juga wajah yg bersih & berseri-seri..

Salina said...

are-Na:kalo x cantik bukan namanya artis la..biar mereka yg fikir sendiri..

Salina said...

mama:memang ramai kan mama..sebab tu lah wajah artis x berubah walaupun dah tua..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...