Thursday, January 31, 2013

Nazmi Faiz Mungkin Rasa Sunyi dan Kesepian


 
Nazmi Faiz Mungkin Rasa Sunyi dan Kesepian


Jurulatih Harimau Muda A Ong Kim Swee juga turut memberi pandangan berhubung kontroversi melanda pemain muda berbakat negara yang kini beraksi bersama kelab Portugal, SC Beira-Mar bersama bekas kekasihnya, Tengku Norshufilla Tengku Muhammad Shubli.

“Mungkin Nazmi Faiz (Mansor) merasa keseorangan di sana dengan usia yang masih muda tanpa ada bimbingan orang yang lebih dewasa”.

“Saya ada bercakap dengannya beberapa hari lalu mengenai perkara ini dan menasihatkan dia untuk melupakannya kerana lebih mustahak baginya adalah pendedahan dan pengalaman yang boleh diraihnya di Portugal yang bermula sejak setahun lalu.

“Menerusi perbualan telefon itu saya dapat merasakan dia memahami maksud dan tujuannya berada di Portugal. Bagi saya, dia masih mentah (berusia 19 tahun) dan saya mengharapkan dia mengambil perkara ini sebagai pengajaran pada masa depan,” katanya yang menjadi individu bertanggungjawab memastikan impian pemain terbabit beraksi di Portugal, tercapai.

Malah, menurut Kim Swee, beliau menasihatkan Nazmi Faiz supaya berhati-hati dalam menggunakan lawan sosial lantaran pemain Harimau Muda termasuk dirinya mempunyai pengikut ramai kerana peminat pasti ingin mengetahui perkembangan mereka.

“Namun untuk dia serta pemain lain, saya tidak menganggap menggunakan laman sosial seperti Twitter, salah namun mereka perlu sentiasa berwaspada menggunakannya. Jangan tersalah guna dan mengikut emosi.

“Saya berharap peminat dan penyokong bola sepak tempatan jangan memperbesarkan perkara ini dan terus memberi sokongan kepadanya dalam mengembangkan karier di Eropah,” katanya.

Kontroversi membabitkan pemain tengah itu bermula apabila Nazmi Faiz menuduh bekas kekasihnya itu berlaku curang dan menjalinkan hubungan sulit bersama pemain pertahanan negara, Aidil Zafuan Abd Radzak. 
 
 
Sumber: Metro
 
 

7 comments:

Anum said...

mcm2

musang said...

budak mentah!

RedRose said...

well...it's not a very good way to come clean. hehehe

Umialya said...

masih baru lagi

CeqGu said...

hurmmm pemain bola sepak pun dah jadi macam retis sekarang ni...semua orang nak amik tahu hehehe

ummiross said...

budak2!!

kurus said...

budak muda ..
pastinya ada macam2 dugaan
org yg dah matang punn ada dugaan , soo x menjadi soal ..
harap2 dia kuat semangat dan dpt hadapi dengan tenang ...
hakikat kehiduopan .. x leh lari ;)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...