Sunday, January 20, 2013

Ikan Keli Bakar dan Ulam Kampung


Menu Makan Tengahari|Ikan Keli Bakar dan Ulam Kampung

Kat Utara ni kalau tak makan keli tu, tak sah la...
 Pi mana-mana kedai makan berlauk pasti kita akan jumpa lauk ikan keli. Tak kiralah masak macam mana sekalipun, keli tetap menjadi pilihan. 

Kami anak beranak memang gila makan ikan keli, adik & kakak suka meratah macam tu saja jer. Cukup la dengan menu pilihan ikan keli bakar + ulam timun dan daun selom + sambal belacan + nasi putih.





14 comments:

Kakcik Nur said...

Teringat kat Restoran Ikan Keli, tpi kakcik dah lupa lokasinya di mana...

umi alya said...

akak rasa KS error gak taip, (Kat Utara ni memang kalau tak makan keli, tak salah.. "sah..")

nampak sedap tp akak tak gitu gemar

Ena's Palace said...

Alaaa...sy xmkn ikn ni la...tp tgk kat gmbr ni mcm sdap je...ikan tu di cecahkn dgn kuah ape salina?

shaiful zaidi said...

terliur tengok ikan keli tu...hehehe

azi said...

Salam kasih Salina..
he..he..akak tak makan keli..cik Abang pun cuma makan keli sawah saja..tapi kadang-kadang terliur jugak dengar kawan ofis cakap depa masak keli berlada...:)

ummiross said...

Ikan keli, ulam, sambal belacan, pergh!!!, mak mertua lalu, kita ajak makan sekali, hik!.Ummi kalau lauk macam ni memang berselera Salina.

reyna cikgu pra said...

ikan keli memang terbaik....hehheh

YATZAKIE said...

yat xmkn ikan keli kak,tp asben mkn....i suke u.. >__<

Saya Wann said...

sedapnya..terliur tengok ikan keli bakar tu :)

http://wannserious.blogspot.com/

mama said...

assalam dear..mama tak mkn ikan dr kecil..hu2..bila kawen terpaksa juga masak ikan utk en.papa..he2x..
maaf ya..baru arini mama dtg melawat..aritu mama tak sihat sgt2..

kasih Salina said...

Ramai jg yg bg komen di atas suka makan yer..ramai jg yg sy kenal tak tak makan, bukan apa, mungkin tak biasa..atau tak pernah jumpa...

kasih Salina said...

Mama, terima kasih dtg juga..

Qashmere said...

Menu sihat ni kak sal...saya pon peminat ikan keli.. tapi tak pernah makan bakar punya..selalu ikan keli goreng garing2 atau pon sambal ikan keli..memang sedapsss

anak saya pon suka ikan keli garing yang digoreng..laju je dia..

so kami pon peminat ikan keli la kot..haha

airis aries said...

Ikan keli???..alamak!airis mang x makan ikan keli tpi hubby suka,biasa airis masak kan ikan keli masak lemak kenchur,masakan orang jawa..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...