Sunday, January 20, 2013

Doktor Cakap Tak Boleh Pergi Sekolah


Seminggu dua ni memang pening kepala memikirkan si kakak ni. Dia buat hal lagi tak mau pi sekolah plak. Khamis minggu lepas dia demam, bawa ke klinik tapi kali ni doktornya tersangat la baik dan pandai memujuk. Doktor cakap kakak kena makan ubat, minum air masak banyak, balik balik rumah rehat dan tak perlu pi sekolah.

Pesanan yang terakhir doktor tu yang dia guna pakai hari ni dan alasan tak nak ke sekolah, "kakak belum sihat, tak boleh pergi sekolah lagi la," katanya.

Kalau macam ni gayanya aku yang boleh jadi stress. 

Memang bagus dapat doktor yang peramah dan bijak memberi nasihat. Macam anak aku ni cukup payah nak makan ubat tapi bila doktor yang cakap kena makan ubat dan minum air masak banyak, boleh pulak dia ikut arahan doktor.



7 comments:

umi alya said...

alahai doktor, beliau memang disegani tanpa mengira usia, udah itu nasihat doktor, 'wajib' dipatuhi demi kesihatan, hihihi

Harith Iskandar said...

eheheh pandai sungguh bg alasan kan :p budak2 :p kirm salam kat kakak yg comei2 tu

Ena's Palace said...

Hehehe...guna alsan doktor ek...bijak2

airis aries said...

Salam..hehe anak2 mang mcam tuh klu dah x nak ke skolah,1000 alasan diberi mcam anak buah airis

Ibu Lala said...

Ha ha ha...pandainye copy ayt doktor ye..

ummiross said...

Hehehe..pandai kakak ni, takpe.. pelan2, nanti dah sihat kakak pegi sekolah ye.

mama said...

ehem bijaknya kakak..he2x..pandai dia gunakan ayat terakhir doc.
macam2 perangai ank2 skrg..sabar jelah kan.. ;)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...