Sunday, January 27, 2013

Najwa Latif Dikritik Kerana Tidak Pandai Berfesyen


Najwa Latif Dikritik Kerana Tidak Pandai Berfesyen
 
Teringat pada satu masa dahulu, penyanyi Siti Nurhaliza pun pernah dilabelkan sebagai 'artis kampung' ekoran daripada fesyennya macam orang kampung yang biasa-biasa jer, pendek kata tak berapa nak seksi gitu. Biarlah apa orang nak kata, selagi seseorang penyanyi tu berdiri atas bakat sendiri, tidak menjadi masalah besar walaupun berfesyen ala kadar saja. 
 
Bakat Najwa Latif sememangnya tidak perlu dipertikaikan lagi. Sejak awal kemunculannya dalam Youtube, Najwa berjaya menarik perhatian dengan kemerduan suaranya.

Namun, dalam meniti perjalanan sebagai anak seni, Najwa tidak terlepas dari pandangan pengkritik yang gemar mencari kesalahannya, terutamanya dalam berfesyen.

Pernah dikatakan gaya lebih tua dari usia, gaya seperti 'mak nenek' dan pelbagai lagi kata negatif, Najwa tidak sedikit pun berkecil hati sebaliknya berusaha untuk mengubah penampilannya.
"Saya akui tidak pandai berfesyen dan saya masih lagi belajar mengenai fesyen serta gaya yang sesuai dengan umur saya.

"Saya hargai segala kritikan yang diberikan peminat dan pihak tertentu kepada saya dan saya akan cuba ubah gaya pemakaian saya selepas ini." 
Najwa berkata, buat masa ini, dia tidak merancang untuk mendapatkan khidmat nasihat atau mengupah pakar perunding imej kerana merasakan perkara itu tidak terlalu serius.

"Biasalah saya budak baru belajar dan saya akan cuba ubah sikit-sikit. Tapi sampai nak mengupah pakar, saya rasa tidak perlu. Tapi saya sentiasa merujuk pada majalah dan internet untuk mendapatkan imej lebih sesuai," ujarnya.


Sumber: Sinar


8 comments:

umi alya said...

bila dah femes, mmg gitu, sentiasa jadi tumpuan

ANIM said...

Sabar jelah...biasalah, bukan semua org suka kat kita...kan najwa kan...

P/s mak dia geng bas sekolah kak di johor..Guru bm yg bersuara merdu..

NzA said...

xpelah najwa, yg pnting dia menutup aurat n suara dia best....

Pen Biru said...

harapnya ada yg sudi mmbantu najwa tntang penampilan..menutup aurat tapi ada gaya,

CeqGu said...

Tu yg cikgu malas jadi retis tuh....ada saja org nak komen hik hik hik

CeqGu said...

Tu yg cikgu malas jadi retis tuh....ada saja org nak komen hik hik hik

Remy hazza said...

dia menjual suara...bukan menjual baju...selagi dia menutup aurat..alhamdulillah.....

mummY daniSha said...

Alahaai budak sekolah kan...lama2 nanti pandaila fesyen heh3

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...