Thursday, January 10, 2013

Cara-Cara Angkat Telefon Dengan Betol



Cara-Cara Angkat Telefon Dengan Betol

Sebenarnye cara menjawab telefon yang kita amalkan adalah salah...dan kebanyakannya sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi di sini kita akan cuba untuk menukarkan jawapannya (tak le korang boring sangat kalau jadi operator).

1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanya saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung, hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6. Soalan: haloo timah, buat ape tu?
Jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: halloo......
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib jawab)
 
 
 
Sumber: zetaboards
Picture: Google image
 
 
 
 

6 comments:

Harith Iskandar said...

ehehe sy suke no.12 :p

azieazah said...

Tak sampai seminggu kerja operator dah kena pecat! hahahah!

Raudzah Zahari said...

Ok gak sekali-sekali jawab macam ni..mesti dapat "love letter" punya..he..he

Tihara said...

garang nya..grrrgrgrr :)

merahandbiru said...

kah kah kah lawak la

KLIK nasib murid sk surat ibubapa

Daddy Ziyyad said...

hhahaha..boleh la guna skrip ni kalau promoter/insuran sibuk call suruh beli produk..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...