Wednesday, January 9, 2013

Hari ke-4 Kakak ke Tadika



 Dah hari ke-4 kakak ke tadika, saja aku bagi di mula minggu ni. Tahun lepas umur dia 4 tahun kami hantar dia ke tadika yang sama juga, dekat jer, belakang rumah. Tapi dua bulan lebih jer dia bertahan sebabnya susah sangat nak bangun tido tapi mau ke sekolah tak kira masa. So, kami pun malas nak paksa-paksa sangat lagi tahun lepas lagi pun baru 4 tahun kan.

Dah masuk umur 5 tahun ni kena paksa juga, alhamdulillah dah 4 hari ni tak nangis2 masa bangun tido. Masa nak tido tu kena selalu peringatkan dia yang esok kena pergi sekolah dan kena bangun pagi.

Tiap-tiap hari cakap, kakak seronok pergi sekolah, ramai kawan-kawan, cikgu baik dan tak marah kakak tapi cikgu tu tak bagi kakak mandi di sekolah. Kakak tak faham rupanya, kawan-kawan yang mandi tu balik petang, kakak plak 12.30 pm dah balik.

Dulu pernah aku cakap dengan abahnya supaya hantar ke sekolah cina yang ada sesi petang tapi hubby memang menentang sekeras-kerasnya. Hubby memang risau sebab dia budak lagi dan minda budak cepat terpengaruh dan meresap benda2 yang tak elok. Lagi pun kata hubby sekolah cina bukannya menekan BI pun, kalo nak sangat anak belajar bahasa cina bagi dia ambik course bahasa cina bila dah besar sikit. Aku plak yang kena lecturer dengan abahnya.
 



12 comments:

Anum said...

good luck

yan's cottage said...

salam salina....
budak2 nie perlu di berikan galakan...menyatakan yang baik mengenai sekolahnya...kawannya gurunya....mesti dia bersemangat....

Wak Gelas™ said...

anak2 wak semua sekolah cina jugakk.., sodey gak bila en hubby akak bangkang camtu kanns.. uHHuuu

Fiza Rahman said...

Comel. Belajar rajin2 yer kakak.

ANIM said...

selamat bersekolah kakak!

nea lopah said...

comel baju tadika kakak..
belajar rajin2 yer

Angah said...

good kakak!

L said...

betul tuh akak.. tu besaq dulu. ada anak mkcik L sekolah cina.. dia ckp cina mmg macam air laaa. tapi kesian kat dia bila nk upsr, math ngn sains dalam bahasa cina.. sblm2 ni dia ada dwi bahasa. cina n bi.. skrg cina sahaja.. jenuh..

redza said...

belajar rajin2 ye kakak

Ibu Lala said...

doktor kata x de effect pape. sbb tu la berani ambik. dulu pernah ambik ubat lain. tp ubt tu ada effect.

ainnoraini said...

belajar rajin2 ye kakak...

NzA said...

gud girl.....

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...