Friday, January 11, 2013

Menu Makan Malam Untuk Orang Suka Diet



Menu Makan Malam Untuk Orang Suka Diet

Dalam kepala hotak aku ni kan selalu jer terfikir menu apa untuk makan malam dan menu tu mestilah membantu usaha aku untuk menghapuskan lemak-lemak degil dan tepu di perut aku ni. Bukannya nak kurus mana pun, cuma nak buang lemak-lemak di perut jer.

So, aku rasa kebab ayam dan yogurt ni boleh menjadi menu makan malam untuk orang yang suka diet. Jam 8.30 malam aku pun makan la dua benda ni saja, dalam hati tu harap-harap aku boleh bertahan sampai pagi ni..haha..

Rupa-rupanya tak boleh tahan wei..lapar nasi jugak, teruk betol la kalo dah namanya lidah orang melayu, tak pekena nasi tak sah la jawabnya. Cuma yang mampu aku buat dan kawal ialah dengan memakan segengam nasi jer setiap kali makan. Itupun terlajak juga gengamnya kalo dah ada lauk sedap. 






14 comments:

Ena's Palace said...

hehehe..biasa la tuh...kalu da jumpa lauk sedap tak pkir diet punye...lepas da mkn tu baru rasa nyesal ek...

Qashmere said...

Setuju sangat Sis..aduih. konon dah sedia menu diet.. tapi tengok lauk..cuba la nak rasa nasi sikit. bukan sikit..tapi maha banyak plak. camne ke nak kurus ni uwaaaaaa hehehe

Kakcik Nur said...

Perut kakcik pun tak boleh tahan kalau tak masuk nasi. Sikit pun kena makan nasi juga. :)

suri solehah said...

hehe..saya pun teringin nak buang segala lemak yg berlebian itu,,,tapi cukup tak tahan godaan..byk sgt resipi kt internet ni hehe

Kakzakie said...

Sah-sah kakak kalau makan segenggam nasi memang tak cukup.

Kesuma Angsana said...

he he mcm samalah kita! x leh xde nasi

Fiza Rahman said...

Saya memang cari nasi malam2. Klo tak nnt perut berdondang sayang ☺☺

Knor said...

kak suka mkn nasi..tapi suami selalu tegur nasi mkn sekali je..kak mkn juga..sbb suami mlm tak mkn nasi..

boleh gitu..thnnya perut dia..makn capati pun jadi

Wak Gelas™ said...

lidah pompuan melayu kanns..,ehhHHe

L said...

hehe.. L xpenah diet.. haha. sbb tiap2 petang L akan turun main bola.. =)

TiranaAduka said...

melawat sis salina

eita said...

kalau terlalu lapor sangat tak leh nak fikir...dalam kepala hanya ingat nak makan je kan..susah betol nak berdiet

Harith Iskandar said...

sy diet pagi jerk..malam x diet dah..ekeke :p

NzA said...

nasi tetap pilihan......hehehe...

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...