Monday, November 12, 2012

Nak Tengok Istanbul Aku Datang



Ada sesiapa yang dah tengok ke filem Istanbul Aku Datang, lakonan Lisa Surihani yang cute ni. Rasa macam best jer dan teringin nak tengok la plak kat pawagam bila dah tengok the making of Istanbul Aku Datang

 





Istanbul Aku Datang merupakan sebuah filem hasil kerjasama Grand Brilliance dan Red Films berjaya membawa para penonton menikmati keindahan pemandangan negara Istanbul,Turki. Boleh diklasifikasikan sebagai satu bonus untuk sebuah filem romantik untuk berlatarkan pemandangan yang begitu memukau.

Kisah bermula apabila Dian (Lisa Surihani) ke Istanbul untuk mengejutkan teman lelakinya, Azad (Tomok) yang merupakan pelajar jurusan medik. Dian bertekad untuk mengambil kursus pendek di sana disamping merancang pelbagai taktik bagi menyakinkan Azad untuk melamarnya sebelum Dian pulang ke tanahair.

Namun perancangan dan kegembiraan Dian terbantut apabila Azad meminta Dian untuk menyewa rumah sendiri. Dian mencekalkan diri dan meminta bantuan seorang lelaki Turki untuk menyewakan sebuah bilik. Malangnya Dian telah ditipu sehingga memaksanya untuk berkongsi rumah dengan Haris (Beto).

Lakonan bersahaja Beto, Lisa dan juga Tomok dilihat telah berjaya menghidupkan watak masing-masing. Beto dilihat begitu berbeza kerana kebanyakkan adegan perlu dipersembahkan melalui ekspresi muka serta permainan emosi.

Walaupun nampak sedikit janggal penyatuan Tomok dan Lisa sebagai pasangan namun percubaan pertama Tomok menerusi filem romantik komedi dilihat menjadi. Tomok berjaya membuat penonton membencinya melalui lakonannya dalam filem tersebut.

Filem ini juga menampilkan Aizat buat pertama kalinya di layar perak sebagai watak pembantu. Selain itu, Tomok dan Aizat turut menyumbangkan suara mereka untuk mewarnai lagi keindahan filem romantik komedi ini.



kredit info: Gua.com

1 comment:

mama aini said...

ehem..ajak mama sekali tau.. ;)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...