Friday, November 9, 2012

Bonus Tak Jadi Janji Tidak Ditepati


Bonus tahunan, atau bonus atas sesuatu kejayaan atau pencapaian atas usaha gigih 
kita adalah dibayar oleh majikan.

Bagaimana jumlah bonus dikira pun kadang-kadang menjadi isu di sesebuah syarikat malahan juga di sektor awam.

Itu belum lagi jika tidak mendapat bonus langsung dalam tahun tersebut.

Tapi bagaimana rasanya jika kita telah diberitahu akan dapat bonus, lumayan pulak tu. Tetapi akan dibatalkan atau tak jadi diberikan kepada kita sebagai ganjaran? Itu lagi teruk, seperti hak kita dirampas.

Itulah mungkin akan berlaku kepada Norshahrul Idlan Talaha apabila mengetahui kenyataan Presiden KAFA, Tan Sri Annuar Musa bahawa tiada pemberian bonus menang tiga kejuaraan kepada pemain yang meninggalkan Kelantan tanpa kebenaran KAFA.




12 comments:

redza said...

semoga kemelut kafa dgn mat yo dpt diselesaikan dgn baik

Kesuma Angsana said...

hurmmm no komen lah !

Kakzakie said...

Tak adil nie... mana boleh paksa org kan.. Kalau dah janji nak bagi bagilah sebab masa tu dia pemainnya juga

Puan Gojes said...

pengurusan seperti mana tu? hurm

Harith Iskandar said...

isk isk isk aper la Kafa ni,kire mungkir janji tu.saman jer...errr kalau shahrul jmpe sy kan best,leh jd lwyer dia saman kafa ekekeke :p
(amik kesempatan sgtttt)

ummiross said...

Tentu kecewa kan, sampai hati...

eita said...

kita langsung takde bonus

khairul said...

geram btoi ni

Dinas Aldi said...

Kalau ada kontrak yg menyatakan gitu, nak buat mcm mana kan...

Kasih Salina said...

Harith Iskandar
Nanti tinggalkan contact no. manatau kami nk mnta nasihat guaman nanti :)
Kalau mat yo tu rasanya lambat lagi tunggu dia...

mama aini said...

kesian juga kat dia kan.. :(

caliph shuriken said...

mungkin tu x dh rezki dia kn...

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...