Thursday, November 1, 2012

Tukaran Matawang Baht



RM100 = Baht 995
Pada masa ni iaitu pada 31 Oktober 2012, tukaran matawang Ringgit Malaysia atau RM kepada matawang Thailand iaitu Baht ialah 9.95 dengan setiap RM1.00. Sebenarnya kadar tukaran matawang antara dua negara ni memang tak banyak beza.

Senang cakap RM100 duit kita sama dengan 1000 Baht (walaupun hakikatnya cuma 995). Wah banyak tu...sampai beribu Baht apa kita boleh beli dengan sebanyak tu di Thailand?

Okay nanti kita cerita lagi...


10 comments:

Anum said...

sambung nanti

shaiful zaidi said...

Salam...ari tu saya pi Indonesia...tukar RM1 = +-3000 rupiah..

kadar tukaran wang berbeza-beza ikut negara..

tak tau byk tu boleh beli apa coz tak pernah sampai Thailand lg...

Kakzakie said...

Kakak belum pernah lagi ke Thailand tau..

redza said...

boleh beli souvenir seketul dua kira ok dah

Kesuma Angsana said...

harga barng2 kat sana pown lebih kurang ke kat mesia ni !

Deru Ombak said...

As Salam Kasih...

Best x jalan2?.. Sambung tau..


*. Akk duduk Thailand (Bangkok base) 3 tahun.. :)

MulutPayau said...

pernah sekali sampai ke Thailand..tapi dah lama..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

macam ni yea.. hampir sama kan..

Knor said...

bilalah nak pg thailand..tak naklah pg sana..menakutkan..heheh

apa khabar..sehat KS.

khairul said...

blom ada rezki nk ke Thai lagi

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...