Tuesday, November 20, 2012

Tu Dia Harga Minyak di Thailand


Harga minyak antara RM3.00 hingga RM4.00, kalau kena kat Malaysia macam ni mampus kita harga barang naik meroket!

Sebab tu lah kat area sempadan Malaysia ni, orang Thai suka suki sangat isi minyak banyak-banyak...
Perjalanan ke Thailand, jika menaiki kenderaan sendiri lebih baik isi minyak di Malaysia. Itulah yang kami buat sebelum ke Thailand. Berbaloi-baloi...
Tau tak harga minyak petrol kat Malaysia sekarang ni?..Haa tak mustahil ada yang dah tak ambil peduli...



9 comments:

Marya Yusof said...

As salam Kasih Salina,

Tulah Marya sedih bila ada dikalangan orang kita sendiri yg tak bersyukur dgn apa yg ada! Minyak negara kita murah berbanding negara lain sebab ada subsidi tp mahal jika dibandingkan dgn negara pengeluar minyak sb R&D ya yg mahal...wallahualam...

Anum said...

wow

redza said...

mahal pon terpaksa juga beli..kalau tak tersadai kat rumahlah kereta, moto

shaiful zaidi said...

mahalnya....

Nazayiena said...

Syukur alhamdulillah harga minyak di negara kita.

syiela said...

alhamdulillah.. kalau camtu harga kat sini mau harga mencanak naik kan... jenuh la kita

Captain Marvel said...

padanlah kan dengan harga kereta diaorang setengah daripada harga kereta kita. orang sana beli kereta honda, toyota dll, kita? kalau tak ada perodua viva alamatnya ramailah naik basikal atau motosikal sebab kalau nak harapkan pengangkutan awam.....hampeh!

Kasih Salina said...

Captain Marvel jgn silap, saya tengok jumlah kereta Honda, Toyota dan segala di sana tak banyak mana seperti yg kita sangka, rasanya banyak lagi di pekan Changlun, Arau, atau negeri Perlis dan Kedah ni...kalau iyer pun minyak mahal ia takda kaitan dengan harga kereta atau tax atas kereta...

TiranaAduka said...

hahahaha bru semua tau..syukur kita di sini kan.

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...