Saturday, October 13, 2012

Tutorial Buat Scrub Madu Untuk Cantikkan Kulit Muka





# Scrub Muka dari Madu
Sebenarnya madu banyak digunakan dalam dunia kecantikan kerana khasiat dan keberkesanaannya. Madu juga boleh digunakan untuk mengelupaskan kulit mati (scrubbing). Campurkan 1 sudu teh madu dengan sedikit tepung almond ke telapak tangan Anda. Gosokkan perlahan pada wajah sebagai scrub muka. Biarkan selama 15 minit dan kemudian basuh muka dengan air suam untuk. Scrub madu ni boleh juga dilulurkan keseluruh badan untuk melicinkan kulit. Lakukan scrubbing muka ni 2 atau 3 kali dalam seminggu.

# Madu Sebagai Pembersih Wajah Setiap Hari
Caranya sangat mudah dan senang untuk buat. Campurkan 1 sudu makan madu dengan sedikit susu dan letak di telapak tangan. usapkan di wajah untuk membersihkan semua kotoran dan make-up, dan kemudian basuh hingga bersih dengan air suam.



p/s: Jika tiada tepung almond boleh digantikan dengan beras yang di blend halus.


5 comments:

Anonymous said...

bagus ni tq share ye

aReLaN said...

tak sanggup la nak letak madu kat muka.hehehe

nazayiena said...

Bykkan khasiatnya madu nie.

..::..aRe-Na..::.. said...

klu rajin leh buat ni...
info yg bagus...

Blog Santai said...

Dah lama tak minum honey...my friends yang amalkan honey setiap hari cantik sgt kulit dia..so flawless.. and untuk buat masker tu tepung beras ok tak lyn..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...