Monday, October 8, 2012

Nasi Dagang Terengganu Menu Makan Pagi


Nasi Dagang Terengganu Menu Makan Pagi




Assalamualaikum & Salam Sejahtera..

Dah nak tengahari baru cerita bab breakfast yer.. biasalah, kesibukan melanda baru boleh transfer & edit gambaq. 

Nasi Dagang ni aku buat malam tadi lagi dah, teringin sangat nak makan.. kalau balik Terengganu tak payah susah-susah nak buat dah.. beli jer, belambak orang duk jual untuk makan pagi..

ye la, itu kat Terengganu mana nak sama dengan negeri Kedah nih..

Dapat makan Nasi Dagang buatan sendiri ni memang terasa sangat nikmatnya. Tapi kecewa sikit dengan beras yang aku guna ni.. dua hari lepas aku ke Bukit Kayu Hitam nak cari beras wangi untuk buat nasi dagang..

Kalo guna beras siam wangi tak perlu campur beras dengan pulut dah, guna beras wangi tu jer..beras wangi yang aku beli ni lembutnya ok tapi dicampur dengan beras hancur juga dan tak sama macam beras nasi dagang yang dijual di Terengganu..huhu..







13 comments:

mama_saly said...

salam salina...

huh..tengahari gini sedap juga tau kalu pekena nasi dagang terengganu ni.. fav saya..hehe..nasi dagang ni ibu saya sllu gak buat,terutama hari raya,wajib...>_<

Norzie hany said...

Assalam Salina.
Sedapnya tgk nasi dagang tu,mak akak ada bagi beras nasi dagang tapi malas betul nak buat.

Pen Biru said...

i like nasi dagang..kt kedah ni susah nk dpt yg pure ganu punye

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Kasih..

Akk pun suka mkn nasi dagang, dapat besan kedua org Ganu. Belajar juga buat nasi dagang Dari beliau. :)

Knor said...

nasi dgg pernah mkn..buat tak pernah lg..nmpk ks punya menyelerakan sgt..mask mlm utk mkn pg ke?

cik atie said...

sedapnye nengok... tak pernah lg makan nasi dagang ni... ade ms nnt nak try la... hehe

redza said...

slurrpppp!!! sedappp

yan's cottage said...

salam salina.....
rajinnya dia....!!!!sarapan pagi pun makan nasi dagang....tentu sedapkan....

TK said...

Hmmm...TK tau mkn je nasi dagang ni...membuatnya..mmg tak reti2..hehe. Kat sini terasa nak mkn beli je kan..

~ana~ said...

salam, hi..kenal aku x?hahaha..
x sangka blogger jugak rupa nya kwn aku sorang ni..

rindu weh nok mkn nasi dagang sedap...tp nasib baik kat kl senang nak dpt...nak harap aku buat mmg xde nya la..:)

eita said...

ita xleh makan nasi dagang..
pah makan mesti ngantuk...

mama aini said...

assalam..mama pun suka mkn nasi dagang..tapi tak tahu buat..hu2x..SIL mama kan org ganu.. :)

Kesuma Angsana said...

suka juga but yg kelantan punyer hehe

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...