Monday, January 16, 2012

Tips Mencantikkan Kuku Kaki Seperti di SPA



Seperti yang kita sedia maklum, kalo nak ke SPA tu memang melibatkan cost dan besarlah belanjanya. Bagi yang tak mampu macam kasihsalina ni memang tak merasalah nak ke SPA semata-mata nak buat rawatan kuku kaki jer. So, apa kata kita buat sendiri di rumah. Ala, cari2 & dan survey barang untuk rawatan supaya kita boleh menggunanya berulang kali.
1.Rendam kaki selama 10-15 minit dengan air hangat/suam yang dicampur tiga titik minyak esensial mint atau rosemary. Ini baik untuk menyegarkan dan menghilangkan bau kaki.

2. Selepas itu, gosok telapak kaki dengan alat scrub, tapi sebelum itu gosok dan sapukan minyak jojoba terlebih dahulu di telapak kaki, supaya kulit mati mengelupas / terkeluar dengan halus.

3. Untuk kelihatan cantik, potong kuku kaki menyimpang dengan bentuk rata di bagian depannya. Kikir kuku kaki agar tetap halus dan mencegah kuku kaki tumbuh di dalam kulit.

4. Akhir sekali, untuk memberikan kelembapan ekstra, gunakan pelembab khusus (krim) untuk kaki. Sapukan krim mulai dari telapak kaki sampai betis dengan gerakan memutar. Picit / urut di bagian telapak dan jari-jari kaki supaya melancarkan pengedaran darah dan boleh mengurangi pembengkakan juga.




1 comment:

www.terbaik.my said...

Lepas ni boleh la buat sendiri kt rumah..hehe

Memang terbaik!

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...