Saturday, March 17, 2012

Majalah Anjung Seri Keluaran Mac 2012




Majalah Anjung Seri antara majalah yang wajib hubby aku beli setiap bulan dan akan beli kat kedai yang samalah kan, yang lucunya ada ke Auntie tu tanya "Awak ada rumah besar ekkkk". hahaha..hubby aku gelak & kata "duk rumah biasa jer tapi isteri saya mau rumah besar". Kurang asam betoi jawapnnya itu kan!

Ok la, aku nak kongsi skit kat sini, Majalah Anjung Seri keluaran Bulan Mac ni ada memberikan tip untuk sembunyikan pakaian kotor. Biasanya pakaian kotor kan duk bertimbun jer dalam bakul yang jarang dan kita boleh nampak isinya. Kadang-kadang akan menimbulkan rasa lemas & rimas lah plak nak menengok & memandang benda yg dah terpakai tu kat dalam bakul kain kan! 

So, cadangannya sembunyikan pakaian kotor dalam bekas yang bertutup. Camno tu ehhh..jika duduk di bandar-bandar besar pastinya senang untuk mencari bakul kain yang bertutup ni dengan pelbagai gaya dan corak. Lihat la contohnya kat gambar tu untuk korang bayangkan. hehe..ada juga yang menonjolkan karekter kartun. Idea ni sangat bagus dan praktikal untuk menjadikan suasana bilik lebih kemas dan tersusun rapi, sedap jugak mata memandangnya. Kerja pun jadi mudah kerana bakul ni ringan dan mudah nak dialih ke mana sahaja. Bukan itu saja fungsinya, bakul ni juga akan mengindahkan lagi ruang dengan pelbagai corak dan gaya yang ditonjolkan.



Gambar: kredit gambar kat genicute

1 comment:

mama aini said...

ehem..hikk2x..pasni mama kena tukar bakul plastik kain baju kotor dgn bakul spt en.google tu.. :)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...