Tuesday, March 6, 2012

Ribut Petir di Kedah




Kebelakangan ni hujan lebat dan berangin sekitar kawasan rumah aku di Changlun ni (dan semestinya di kebanyakan daerah di Kedah yang berdekatan). Hujan biasanya bermula lewat petang, akan menjadi lebat pada malamnya bermula sebelum waktu Maghrib lagi sampailah ke lewat malam. Mungkin ini dikatakan ribut petir seperti yang diramalkan Jabatan Meteorologi Malaysia.

Dengan keadaan kami masih belum lega dari batuk-batuk, rasanya kena bersedia dengan ubat-ubatan yang sesuai dalam keadaan cuaca macam ni.

Berikut ni aku kongsikan ramalan cuaca bagi negeri Kedah yang aku peroleh daripada Jabatan Meteorologi Malaysia untuk tempoh seminggu dari hari ini Selasa 6 Mac 2012. Sesuai untuk penduduk sekitar Kedah untuk merancang perjalanan, bekerja dan sebagainya.

Selasa, 06/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Hujan di satu dua tempat
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di satu dua tempat


Rabu, 07/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Hujan di satu dua tempat di kawasan pantai
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di satu dua tempat


Khamis, 08/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Mendung
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di beberapa tempat


Jumaat, 09/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Mendung
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di beberapa tempat


Sabtu, 10/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Mendung
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di beberapa tempat


Ahad, 11/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Mendung
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di beberapa tempat


Isnin, 12/03/2012

Ribut petir di satu dua tempat
Petang
Pagi : Mendung
Petang : Ribut petir di satu dua tempat
Malam : Hujan di satu dua tempat



6 comments:

KhaiRin : anies said...

xpe ujan tu rahmat..tp hrp x la smpi banjir kan kak?

Salina said...

ha..betul tu, jgn la banjir..terjejas ekonomi..sbb area sini mudah bnjir, rmh tak kena tp jalan utama yg kena..

Alin's In D House said...

Wow ader info cuacalar. Sekarang nie memang musin hujan. Tq kongsi info.

i amsterdam said...

Hmm.. hujan satu dua tempat tu di mana?

Salina said...

@ Alin's : maklumlah sekarang ni sentiasa hujan, ada tempat rendah dah pun tengelam banjir.kena berhati-hati la..

@ i amsterdam : hehe.hujan satu dua tempat tu mungkin x dapat dipastikan oleh ramalan kaji cuaca lah agaknya.Alaa..macam pemberita duk cakap dalam tv tu lah gamak nya.

mama aini said...

skrg ni cuaca tak menentu..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...