Sunday, December 15, 2013

Wanita Malaysia Belasah Kemboja



Belasah apa pulak dah? 
Teruja pulak aku nak citer pasal sukan kali ni...yerlah mesti orang wanita ni kurang skit nak baca bab-bab sukan ni, hihihi....

Malaysia mencipta rekod dunia lah semalam, apabila skuad hoki wanita negara membelasah Kemboja 36-0 pada perlawanan kedua pusingan awal dalam temasya Sukan SEA ke-27 di Myanmar. Alahai, sampai macam tu sekali iyer..?

Maskot Sukan Sea kali ni...comel je kan (takmo sebut macam trend sekarang nih)

Fakta:
- Skuad negara menjaringkan gol pada setiap purata dua minit (tercungap Hoki Myanmar tau...)
- 18 gol pada babak pertama dan 18 gol juga pada babak kedua pada perlawanan. (ai...main bagi sama rata pulak iyer?)
- Perlawanan selama 70 minit. (mujur tak sampai 90 minit macam main bola sepak)

Rekod Lama:
- Argentina menumpaskan Peru 26-0 pada Kejohanan Wanita Amerika Selatan di Santiago, Chile, pada 2003.

Apapun, semoga kecemerlangan sebagai Juara Bertahan dapat diteruskan dalam Sukan Sea kali ini. Hebat! (Hey!)...





1 comment:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...