Saturday, December 14, 2013

Proton Persona SV Murah Sangat


Proton dah keluarkan Persona SV pada akhir bulan lepas dengan harga dari RM44,938 hingga RM47,938. Jadi anggaran bayaran bulanan cuma serendah RM388 tetapi dilengkapi ciri-ciri keselamatan dipertingkatkan selain pemanduan mantap. Mungkin ada yang tak perasan kalau dah ada di jalanan kerana secara kasarnya takde perbezaan. Cuma inilah peluang kepada mereka yang ingin memiliki kereta baru, lebih luas ruang kabinnya, serta kapasiti penyimpanan di ruang belakang untuk keselesaan perjalanan jauh tetapi pada harga yang termampu!

Bagi aku sudah cukup bagus...

Dianggap sebagai varian terbaharu dan terdapat tujuh warna pilihan/ dilengkapi dua beg udara/ empat brek cakera/ brek anti kunci (ABS)/ kuasa brek elektronik (EBD) termasuk penalaan casis Lotus (yang ni aku tak faham...huu).

Model tak jauh beza, cuma secara luaran dibezakan dengan nama 'SV'..itu je, tambah bodykit dengan spoiler TRD V3..letak eye lid, masuk sport rim 17 inc...ok dah tu.




Ni contoh selepas make-up sikit2 (istilah orang perempuan)
 Kos Bodykit = RM1,100
(harga termasuk spoiler TRD V3)


Eye lid = RM40-50


 Rim sports, cari sendiri k...kalau 17" mahal sikit tapi nampak garang. Kalau nak yg elegance kena kekalkan cari rim sports saiz 15" pun cukup dah.

Persona SV ini dilancarkan selepas sambutan baik yang diterima terhadap Proton Saga SV yang diperkenalkan dengan harga lebih kompetitif sebelum ini...senang cakap, kira sukses lah ye!




4 comments:

Kesuma Angsana said...

oklah not bad !

Kasih Salina said...

hehe KA

Jenny1903 said...

Salam...awak buat bodykit tu kat ne?

Jenny1903 said...

Salam..nk tny u psg bodykit buat kat ne? Pm me plss..

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...