Wednesday, August 15, 2012

Giliran Irma Hasmie Pulak yang Mengandung



Tahniah buat Irma Hasmie dan suaminya, Redza yang bakal menimang cahaya mata pertama mereka. Irma mengesahkan dirinya hamil lebih kurang 5 minggu, pasti comel anak mereka berdua nanti. Aku suka sangat tengok Irma dan Redza ni sama cantik dan sama padan. Secocok sangat-sangat, muka mereka berdua pun seiras jer nampak. Sweet gitu.. Agaknya anak Irma dan Redza ni nanti lebih sepet lagi matanya.. Sejak Irma dan bertudung ni comel sangat tengok dia, berseri-seri jer muka.

"Insya Allah, memang betul saya sudah mengandung. Sekarang ini pun saya agak tidak sihat dan banyak muntah-muntah. Usia kandungan saya 4 minggu dan sudah mahu masuk ke 5 minggu. "Saya selalu muntah-muntah dan tidak boleh menerima makanan. Namun, doktor memberitahu bahawa ini simptom biasa. Saya berharap badan saya cukup kuat menghadapinya. "Setakat ini itu saja alahan yang saya hadapi. Saya tidak mengindam apa-apa pun hanya suami saya saja yang mengidam lebih. Dia pula yang tiba-tiba jadi kuat makan," katanya kepada murai.com.my.


Gembira bakal bergelar bapa, sebagai suami, Redza lebih banyak meluangkan masa bersama Irma.

"Syukur Alhamdulillah. Sekarang ini kandungan isteri saya masih dalam peringkat awal lagi. Saya harap semuanya mendoakan yang terbaik. Saya harap Irma kuat dan tabah. "Disebabkan kesihatan Irma tidak berapa mengizinkan, saya lebih kerap menemaninya ke majlis-majlis tertentu. Saya bukanlah bertindak sebagai pengurus Irma tetapi hanya ingin memantau keadaannya. Itu tanggungjawab saya sebagai suami. Lagipun saya bekerja sendiri dan ianya langsung tidak menganggu waktu kerja saya," jelas Redza.

2 comments:

Umialya said...

alhmdulillah

Anonymous said...

tahniahlah utk dia ye

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...