Wednesday, August 8, 2012

Lee Chong Wei Usah Bersedih Lagi



Tempoh bersedih telah berlalu bagi kebanyakan rakyat Malaysia yang mengikuti perkembangan sukan badminton di Olimpik London tempoh hari. Aku pun masih terasa sedih dan pedih, kecewa tapi redha. Itulah adat pertandingan (betulkah?). Jaguh No. 2 dunia, Lee Chong Wei sebelum ini pernah mengumumkan bahawa Olimpik London adalah penyertaan terakhirnya dalam temasya sukan terbesar dunia dan dia bercadang untuk bersara pada 2014.

Apapun, Lin Dan memang bukan pemain badminton yang biasa kita jumpa di dunia. Dia memang seperti ada aura tersendiri, rekod dia dengan Chong Wei pun umpama langit dan bumi. Memang nampak Lin Dan seperti sombong, bersandiwara, lagak seorang hebat dan lain-lain yang mungkin seperti berlebih-lebih tapi itulah kehebatan Lin Dan. Bukan aku tak patriotik dan hilang sokongan dengan Chong Wei, tapi kenyataannya begitulah.

Maka Chong Wei ingin melunaskan dendam ke untuk kembali ke pentas Olimpik di Rio, Brazil 2016 andai kudratnya masih mengizinkan.


Laporan akhbar mengatakan Chong Wei sendiri bersedia menangguhkan persaraan demi memenuhi impian memburu emas pertama Olimpik dengan syarat tahap fizikal dan kesihatannya masih baik mengizinkan. 



No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...