Thursday, August 9, 2012

Setiap Tahun Pasti Dato' Siti Menunaikan Umrah Di Bulan Ramadhan




SEJAK kali pertama menunaikan umrah pada bulan Ramadan beberapa tahun lalu, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin, 33, berdoa agar setiap tahun dia akan kembali ke Makkah untuk mengerjakan ibadat puasa di sana.

Doa yang dipanjatkan sekali lagi dimakbulkan Yang Maha Esa apabila pada hari ni, 9 Ogos, wanita kaya sifat rendah diri itu bakal berangkat ke Makkah dan dijadualkan kembali ke tanah air sehari sebelum menyambut Hari Raya Aidilfitri.

“Hati Siti terpaut saat kali pertama berpeluang menunaikan umrah pada bulan Ramadan. Satu perasaan yang sukar diungkap dengan kata-kata dan hanya mereka yang pernah mengalaminya saja yang tahu.

“Di Makkah, kita tidak fikir hal lain melainkan beribadat. Masih segar dalam ingatan Siti berbuka puasa di Masjidil Haram walau hanya dibekalkan yogurt, roti dan kurma tidak seperti juadah di sini yang penuh meja tetapi ia sudah cukup mengenyangkan.

“Makanan yang sedikit itu rasanya sangat nikmat. Selain itu, kelebihan menunaikan solat di Makkah dijanjikan pahala berlipat ganda,” kata penyanyi yang terkenal dengan lagu Jerat Percintaan itu.

2 comments:

musang said...

bertuah siti

NzA said...

rezeki mrk brdua....

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...