Tuesday, December 20, 2011

Messi atasi Neymar

Messi bersalaman dengan Neymar - REUTERS
- Piala Kelab Dunia di antara Barcelona dan Santos di Jepun baru-baru ni yang akhirnya mempertemukan Lionel Messi-Neymar dalam final.

- Apapun Messi jauh mengatasi Neymar dari segi skill yang dipamerkan dengan menjaringkan 2 gol cantik apabila membantu kemenangan 4-0 Barcelona di Jepun.

- Messi disifatkan jelmaan Maradona. 

- Ini kejuaraan kedua Barcelona dalam kejuaraan kelab dunia ini dalam tempoh 3 tahun. Pada 2009 menang ke atas Estudiantes.


- Neymar direkrut kelabnya sekarang iaitu Santos sejak beliau berusia 11 tahun lagi pada tahun 2003, dianggap pemain muda paling menyerlah ketika ini di Brazil, baru berusia 19 tahun.

- Neymar pula dianggap jelmaan Pele.

- Neymar, sibuk dikaitkan dengan kelab kaya Eropah, dengan Barcelona dan Real Madrid antara pasukan yang tak terkecuali. Apapun dia masih muda, 5 tahun lebih muda dari Messi. Messi pun pada usia Neymar baru nak menyinar, tunggu lagi 2-3 tahun lagi jika kena gayanya, bermain dengan kelab terbaik dunia, maka Kasih Salina yakin Neymar akan berdiri sama tinggi dengan Messi seperti mana Messi sering 'dibandingkan' dengan Ronaldo (Real Madrid).

1 comment:

Jai Montana said...

apa2 pun..dua2 individu ini belum lagi boleh digelar pemain terbaik dunia..alasannya adalah disebabkan depa ni belum dapat melengkapkan lagi 3 medallion keramat bola sepak, iaitu Medal liga yg depa main, champion league dan semestinya medal WORLD CUP..sian kat iniesta n XAVI..depa ni semua madel ada dah..hehe..sekadar pandangan

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...