Sunday, July 22, 2012

Ikan Keli Bakar Juadah Pilihan

Ikan Keli Bakar Juadah Pilihan
Hari ni dah hari ke-2 umat Islam di Malaysia berpuasa. Pasti masing-masing sedang berlumba-lumba untuk mengejar pahala di bulan Ramadhan yang mulia ini. Masak untuk keluarga tercinta pun boleh dapat pahala juga kan.. Selain beribadat mesti terdetik juga dihati nak makan apa untuk bukak puasa, puas juga kena pikir tu untuk memenuhi selera suami dan anak-anak. Biasalah selera masing tak sama dan bukan bermaksud kita memilih makanan dan yang paling penting jangan membazirkan makanan.

Biasanya menu untuk buka puasa aku ada beli sikit kat baazar ramadhan dan masak pun ada juga. Hari pertama puasa aku buat mee kari, nasi pun ada juga. Beli ikan keli bakar 2 ekor RM 6, popia 4 biji RM 2, air carrot RM 1, air tembikai RM 1 juga, balik rumah masak sayur kangkung, ayam masak merah pun ada lagi yang lebih hari sebelum tu. Aku kalo buka puasa makan sikit jer, sesenduk nasi pun dah cukup, minum air memang lebih. Sahur tadi makan mee kari dengan air susu + air masak.


2 comments:

Norzie hany said...

Ikan keli bakar...sedap tu.

fiza said...

Sedap nmpk ikn keli bakar 2 :-)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...