Sunday, July 22, 2012

Selamat Berbuka Puasa Semua


Selamat Berbuka Puasa buat semua umat Islam yang menunaikan ibadah puasa menahan lapar dan dahaga termasuk jugalah menahan nafsu. Pasti semuanya sedang sibuk menungg makanan dihidangkan. Kalau berpuasa jer mesti meriah dengan makanan dan aneka jenis lauk pauk, kuih muih dan sebagainya. Mak-mak plak rajin jer memasak makanan kegemaran anak-anak, siap tanya anak lagi nak makan apa.

Tak salah meriah makanan asalkan kita jangan membazir sebab makanan tu tak habis. Membazirkan amalan syaitan. Kadang-kadang masa nak berbuka puasa ni teringat juga insan-insan yang sedang dan terpaksa bertugas demi menunaikan tanggungjawab masing, terdetik juga dihati, sempat ke mereka membeli makanan di bazaar ramadhan dan menikmati makanan yang enak sedangkan kerja perlu dilaksanakan. Bagi mereka-mereka yang bertugas semasa waktu berbuka ni bersabarlah pasti ada ganjaran buat anda yang berkorban.


No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...