Friday, July 27, 2012

Seronoknya Zed Zaidi Dapat Anak Lelaki di Bulan Ramadhan

 
Zed Zaidi sudah pun bergelar ayah, tahniah diucapkan kepada Zed Zaidi dan isteri belaiu. Berita baik ini diumumkan melalui Portal Berita Hiburan Gua.com yang mana Zed Zaidi baru sahaja menerima kehadiran cahayamata lelaki pagi ini. Tak lama lagi nak sambut Syawal pula, pasti ibu bapa yang menerima kehadiran orang baru di bulan Ramadhan ni amat seronok dan bermakna sekali. 

Meriah la rumah dengan gelagat baby baru kan. Tambah lagi pengalaman kali pertama dapat baby, perasaan teruja tu membuak-buak. Beza pulak dengan pengalaman aku di mana 5 tahun lepas dan 2 tahun lepas seminggu lepas raya aku rasa pening, badan tak bermaya, sakit kepala, kuat mengantuk, tu semua tanda-tanda orang mengandung la kan. Macam tu la aku dua anak dapat tahu pregnant selepas raya puasa seminggu. Perasaan masa tu takut pun ada, gembira pun ada.

Berikut petikan berita berkenaan:
Sebentar tadi GUA menerima Khidmat Pesanan Ringkas (SMS) dari Presiden Seniman, Zed Zaidi mengatakan isteri beliau, Nelly sudahpun selamat melahirkan anak. Bayi lelaki comel seberat 4.32 kilogram ini dilahirkan secara pembedahan sekitar jam 9.30 pagi tadi, di sebuah Pusat Perubatan sekitar Damansara.

“Alhamdulillah, Zed teruja sangat dengan kelahiran bayi sulung kami ini apatah lagi dia dilahirkan pada bulan dan hari yang baik iaitu di bulan Ramadhan dan pada hari Jumaat. Zed juga berasa gembira kerana tarikh lahir anak Zed, 27hb sama dengan tarikh lahir Zed, 27 Jun.

“Sekarang ini Zed kena kerja dengan lebih keras lagi kerana tanggungjawab Zed dah semakin besar,” ujar Zed ketika dihubungi GUA sebentar tadi.

Menurut Zed, beliau dan isteri telah sepakat memilih nama Ryan Ziqry untuk cahaya mata sulung mereka ini. Tahniah GUA ucapkan kepada Zed dan Nelly yang mendapat ahli keluarga baru dalam bulan Ramadhan yang mulia ini.

3 comments:

KhaiRin : anies said...

br td dgr kt radio

MulutPayau said...

tahniah utk zed dan isteri....

eLL said...

wah, tahniah. rezeki mencurah-curah insya allah

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...