Thursday, July 26, 2012

Terlepas Waktu Bersahur


Jam baru jer pukul 12.30 tengahari, tapi tekak ni terasa kering sangat-sangat. Sabar jerlah nak menunggu sampai waktu berbuka nanti. Aku memang tak biasa kalau tak makan sahur, badan mesti rasa mengigil kalau cuaca panas sangat. Petang kemarin kakak dah mula demam, lepas buka puasa pi klinik tapi tak sempat dah, klinik tutup awal bulan puasa ni. Beli ubat, cool fever dan check suhu kat farmasi, pukul 3.30 pagi plak kakak terjaga dan merengek, rasa badan dia panas sangat. Lap-lap badan kakak dan terus bagi makan ubat sampai jam 4.40 pagi. Rasa macam mengantuk sangat, ingatkan nak tido jap, bangun plak pukul 5.15 pagi untuk makan dan minum air sikit jer. Syok sangat tido, sedar-sedar dah pukul 6.00 pagi, itu pun bunyi alarm postpone. Aduhhh, terus pening kepala aku tengok jam masa tu, masa memang tekak pun dah rasa kering & dahaga sangat. 

Pukul 9.00 pagi tadi badan adik plak rasa panas, budak kecik ni plak demam rupanya. Dua-dua kena paksa makan ubat. Tengahari ni macam kurang sikit panas badan adik dan kakak. Menu buka puasa petang ni nak beli ke masak sendiri berbelah bagi juga, rasa macam tak larat nak masak. Biasanya beli makanan kat bazaar ramadhan pun sikit jer, tak larat la nak makan banyak-banyak macam waktu tak puasa.


4 comments:

redza said...

dugaan bulan puasa..semoga dpt menghadapinya

Kesuma Angsana said...

la sian pulak KA baca ni! apapun harap dpt bertahan ye.. and moga2 anak2 cepat sembuh !

Norzie hany said...

Moga anak2 Salina cepat sembuh ye.

Nazayiena said...

Siannya si kakak dan adik demam,harap cepat le sembuh tu.
Harap Salina boleh bertahan hingga waktu berbuka.

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...