Saturday, July 21, 2012

Makan Apa Sahur Tadi

Salam Ramadhan Buat semua umat Islam, hari ni merupakan hari pertama kita berpuasa.. Syukur Alhamdulillah masih berkesempatan untuk merebut pahala Ramadhan pada tahun ini. Bersahur juga merupakan perbezaan antara puasa orang Islam dan puasa orang Yahudi. Kalau aku, puasa ganti pun bangkit makan sahur, rasa macam tak lengkap jer kalo tak bersahur. 

Cerita bab menu bersahur ni berbeza-beza mengikut selera masing-masing. Jika aku suka makan nasi dan minum air banyak-banyak. Kalau ada kuih manis-manis lagi best, aku lebih berselera makan banyak-banyak waktu sahur tenaga sepanjang hari berpuasa. Masa bukak puasa selera nak makan tu kurang sikit, cukup sekadar dengan minum air, makan kurma dan kuih muih jer. Hari pertama puasa terlewat bangun la pulak. Bukan main lagi set alarm pukul 4.30 pagi, nasib baik sempat juga menikmati makanaan sahur tadi. Punyalah semangat nak bersahur aku siap masak nasi tomato, ayam masak merah dan kari daging lagi. Awal-awal puasa ni semangatlah nak memasaknya, dah hujung-hujung puasa nanti, asyik menanya jer nak masak apa eh hari ni..


3 comments:

..::..aRe-Na..::.. said...

selamat bpuasa...smg puasa kita kali ni btmbh baik dr sebelumnya...

Kasih Salina said...

Terima kasih, moga kita sama-sama merasai nikmat bulan Ramadhan ini

abiwan said...

makan roti telur 'hamlet' style untuk sahur tadi =)

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...