Tuesday, September 25, 2012

Gambar Nikah Sharifah Khasif Fadzilah Syed Badiuzzaman Dan Penjelasan Isu Nikah Sembunyi




Desas-desus naib juara Akademi al-Quran musim ketiga, Sharifah Khasif Fadzilah Syed Badiuzzaman mendirikan rumah tangga dan menjadi isteri kedua seorang Datuk Seri akhirnya terjawab apabila beliau mengesahkan status perkahwinannya kepada Metro Ahad (23 sept 2012). Sharifah Khasif Fadzilah memberi penjelasan kepada Metro berkenaan isu beliau kawin sembunyi.

Berikut isi kandungan e-mel yang dikirim Sharifah Khasif berserta gambar pernikahannya.

Assalamualaikum warahmatullah. Terlebih dulu saya ucapkan jutaan terima kasih kepada Harian Metro atas cerita yang diuar-uarkan. Saya juga tidak menyangka perkahwinan ini akan menjadi buah mulut orang dan menjadi satu pertikaian yang sepatutnya kita syukuri hikmah sesebuah perkahwinan.

Itu sepatutnya pandangan yang perlu ada apabila seseorang umat Muhammad mampu mendirikan perkahwinan yang pastinya membawa keberkatan dunia dan akhirat.

Untuk pengetahuan media, sebenarnya tidak timbul isu nikah sembunyi, nikah Siam dan sebagainya kerana perkahwinan saya pada 7 September 2012 di kediaman saya dan resepsi pada malamnya dihadiri hampir ribuan tetamu.

Saya juga mewakilkan pengurus peribadi saya, Haryati untuk menjemput pihak media dan rakan-rakan daripada stesen televisyen untuk hadir bersama.

Saya tak tahu dari mana datangnya cerita yang tidak benar ini apatah lagi perkahwinan sembunyi-sembunyi sekali gus menyebabkan ada hati-hati yang terluka.

Perkara sebegini adalah satu keaiban memandangkan saya juga dikenali sebagai ahli al-Quran yang mana dalam Islam, perkahwinan itu sendiri hendaklah diuar-uarkan supaya tidak timbul fitnah dan masalah kemudian hari.

Persoalan yang mempertikaikan saya isteri kedua sepatutnya tidak timbul, yang pastinya saya adalah isteri sah kepada Datuk Seri Mohammad Hizal Othman. Saya juga mempunyai prinsip di mana soal peribadi tidak perlulah dikongsikan bersama.

Jodoh pertemuan ajal maut di tangan Allah. Saya bersyukur kerana mempunyai suami yang penyayang, bertanggungjawab dan menjaga saya dengan baik. Setiap doa kebaikan pasti akan dibalas dengan kebaikan juga dan begitulah sebaliknya. Maka berdoalah yang elok-elok kerana setiap yang berlaku pasti akan ada hikmah di sebaliknya.

Jom lihat gambar Nikah dan Majlis Resepsi Sharifah Khasif Fadzilah Syed Badiuzzaman dan Datuk Seri Mohammad Hizal Othman. Tahniah buat pasangan mempelai ini, semoga dirahmati dan kekal hingga akhir hayat.






Sharifah Khasif mula dikenali selepas muncul naib juara Akademi Al-Quran musim ketiga di TV9 dan juga juara pertandingan musabaqah peringkat Kebangsaan. Ustazah Sharifah Khasif juga pernah mengendalikan rancangan Akademi Al-Quran musim keempat dan Kalam Suci sebagai pengacara.

5 comments:

azieazah said...

Tak
kisah ler dia jadi bini nombor berapa pun. Lagipun suami dia kaya raya.
Susah senang, perit ker dia yang tanggung sendiri nanti. Takda kena
mengena dgn public pun. Elok la buat kenduri war-warkan. Semoga kekal
selamanya...

mama aini said...

tahniah buat beliau..kesian teruk dia kena hentam..suami dia mampu..mama suka dengar suara dia mengaji kat astro oasis dulu..sedap..

Nur Atiqah Mohd Zaki said...

congrat ustazah..
baru tadi ustazah g UPSI.

Knor said...

NAK KOMEN DGN PAKAIAN USTAZAH TU...PERLUKAH SAYA KOMEN NI..USTAZAH LEBIH ARIF..KAN

kak nora said...

Alhamdulillah..ustazah dah nikah...

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...