Saturday, February 2, 2013

Apa Beza Susu Dutch Lady Coklat dan Susu Dutch Lady Milo



Apa Beza Susu Dutch Lady Coklat dan Susu Dutch Lady Milo

Saja nak cite pasal si kakak ni, aku rasa pelik juga dengan budak sorang ni. bercakap bukan main lagi kata nak susu coklat, dah kali kedua belikan untuk dia. Kali pertama beli memang dia tak isap langsung susu dutch lady coklat tu, tak sedap katanya. Membazir camtu jer.

Tak berapa lama lepas tu dia mintak lagi nak susu coklat juga. Aku dan abah dia tak berapa nak percaya sangat permintaan kakak ni. Jadinya, aku campurkan susu dutch lady biasa dengan milo, jadilah susu milo namanya. Sedapnya kata kakak. Setiap kali dia mintak susu, mesti dia cakap nak susu coklat sebab dia tak tahu susu yang aku bancuh tu susu + milo.

Kerap sangat dia mintak camtu, abahnya kata beli la susu coklat tu plak. Rupanya silap sangkaan kami tu, sekali lagi susu coklat tu membazir dan tak sedap katanya. Dan yang aku tak fahamnya Apa Beza Susu Dutch Lady Coklat dan Susu Dutch Lady Milo tu?



6 comments:

ummiross said...

Susu Dutch Lady Milo tu lagi sedap pada selera kakak..pandai Salina bancuh.

Kakzakie said...

Memang tak sama Sali. Sebab kalau susu+milo rasa dia ada manis lebih sikit tapi susu coklat yg dah sedia tak semanis milo. Pandai anak dara Sali memilih...

redza said...

sabo je le layan karenah anak2

airis aries said...

Salam..anak airis pun guna susu dutch lady peris coklat tapi masih nak tambah milo lagi..alahai anak umi

mama said...

ehem kakak !!!..pandai memilih.. ;)

Fiza Rahman said...

Sebab milo tu sedap. Bila dah tambah susu dutch lady, lagi lah double triple sedap ☺☺

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...