Friday, June 17, 2011

Dah Sebulan Dalam Pantang

Sekejap jer masa berlalu, hari ni dah 32 hari aku dalam pantang. Maknanya Nur Kashif Aliya pun dah 32 hari lah melihat muka bumi ciptaan Tuhan ini.

Semenjak dah ada baby baru ni aku memang tak cukup tidur langsung. Dua2 orang anak aku memang duk buat perangai camni, malam2 tak mau nak tido. Si Kashif pulak duk buat perangai jer tak mau nak tido tak kira malam ataupun siang. Asyik nak duk atas riba ibu jer, tak mau nak duk sorang2 atas tilam.

Si kakak (Kamila) pulak suka buat kacau. Keje dia nak cium pipi Kashif jer. Kalo duk dalam buaian pun keje nak berenjut jer. Naik lenguh tangan ibu nak buai dia. Dengan kepala plak pening tak cukup tido. Lipat kain, basuh baju, masak & jaga kakak, ibu kena buat semua tu. Kadang2 tu ada rasa nak marah & nak menjerit jer kat Kashif sebab tak tahan nak dengan jeritan yang menbingitkan telinga semua orang tu.

Aku & hubby selalu jugak fikir susahnya duk berjauhan dengan keluarga ni coz nak mintak tolong pun susah. Nak mintak tolong gan org lain tu boleh tapi faham2 jer lah kan. Macam esok ni kan aku dah la ada exam untuk jawatan di UUM & hubby aku pulak ada kelas pada masa yang sama plak tu. Jenuh aku nak mencari orang tuk jaga Kashif & Kamila. Nasib baik la ada kawan hubby aku sanggup tolong jagakan dua2 orang anak aku ni. Risau jugak takut menyusahkan orang jer dengan kakak yang tak reti duk diam & Kashif plak suka melalak. Aduiiiiii...

Ni wajah terkini adik (Nur Kashif Aliya) bersama doremon kakak dia.

No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...