Sunday, June 26, 2011

Antara Dutch Lady & Anmum?

Kalau bercerita bab susu ni aku rasa satu tajuk yang berat sangat untuk memikirkannya. Kenapa?.. Sebabnya.. susu ibu adalah makanan yang terbaik bagi bayi..that's it..OMG..

Sedih sangat aku nengok kalo ibu2 tak bagi anak dia breast feeding. Kalau ibu2 yang bekerja tu aku faham la, tapi yang suri rumah sepenuh masa tu pun tak mau menyusukan baby dia.. kesian dengan anak2, dalam pantang pun dah bagi susu formula..

Mana2 ibu yang bekerja memang terpaksa bagi anak minum susu formula la..terpaksa la sebab pengasuh mana mau kalau kita bagi susu ibu yang dah perah. leceh la nak panaskan katanya. pengasuh cuma memikirkan duit jer kan.. itulah pengalaman aku dulu masa aku bekerja dulu..

Baru2 ni aku ada bagi orang mengasuh jap anak aku sebab aku ada hal penting..sedih rasa orang tu tanya nape tak ajar baby isap susu botol. Kalau tak mengenangkan nak kena hormatnya gan kawan tu aku dah kata bodoh takde akal ke..sabar ku masih ada lagi..

Aku jenis yang kuar air susu banyak..melimpah2 kuar kalo baby tak menyusu dalam masa 2 jam..kalo baby aku sorang jer yang nak menyusu memang tak habis makan..

so, aku takut susah nak hantar anak kat pengasuh nanti, aku try la bagi susu formula anmum ni.. aku tengok anak kawan aku minum sihat & semangat jer anak dia.. mula2 tu cam ok jer Kashif minum susu anmum ni.. tapi lama2 tu, dia dah mula tak poo poo.. sampai 5 hari tak poo poo.. risau aku dibuatnya..


Then, aku change to Dutch Lady Langkah 1 plak.. baru 2 hari dia minum ni.. harap2 ok la coz kakak dia pun minum Dutch Lady 1 2 3 gak.. susu ni dia macam mau isap jer tak macam Anmum dia tolak dengan lidah.. kena paksa dulu baru mau minum..



No comments:

Pertandingan Mewarna Adik & Kakak Sertai

Hari ni adik & kakak masuk pertandingan mewarna. Tapi biasalah main dengan anak-anak pra sekolah ni, mak pak plak yang kalut mewarn...